#1 Skrevet Mars 26, 2013 Da er det sånn at fattern gikk ut å kjøpte en TT til modern her i fjor sommer med bare "litt" småfiks. Bilen vibrerer ved nedbremsning og derfor er bremseskivene byttet. Etter en stund kom dette tilbake. Det som er byttet for å få forstilling tight og fin igjen er følgende: Foringer bakre og fremre A-arm Foringer i fjærbeinstårn Foringer i stabstag nye endeledd på styrestag Nytt hjulager og nav på venstre side (Høyre side er ennå helt fine) Bremseskiver og klosser. Nå har vibrasjoner ved nedbremsning kommet tilbake og hva er årsaken til dette? Begynner å bli lei av a skru på denne jæ.. bobla til mor. Takker for alle seriøse svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2013 Hard bremsing med varme bremseskiver evnt kan gjøre så det blir kast. Kommer litt ann på type bremseskive/kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2013 Ville begynt med å få tatt en bremsetest for å avdekke hvilken side vibreringen kommer fra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2013 Aron, mamma bruker 15 av de 180 hestekreftene og satser på rullefriksjon for nedbremsningen. Jeg Kjører normalt og lar den riste løs en gang iblandt, men aldri i nærheten av noe som skulle klare å gi 8-900 grader varme skiver... Kanskje ta en bremsetest ja Ikke dummen. Flere tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2013 Aron, mamma bruker 15 av de 180 hestekreftene og satser på rullefriksjon for nedbremsningen. Hehe.. Ja, da er nok ikke dèt årsaken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2013 Regner med at du har sjekket at glidere og stempel ikke henger? Det kan være et aldri så lite kast i navet, så å få dreid skivene mens de sitter på bilen kan være løsningen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2013 Årsaken var ganske enkelt råtne bremseslanger. Dvs de har nok svulmet opp og væsketrykket ble hengende noe på. Dette resulterte i overopphetede skiver etter nedbremsninger. Alt i orden nå, mye nye understellsdeler på den da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...