#1 Skrevet Mars 26, 2013 Oljetemperatur viseren i dashbordet på min s6 aan har ikke virket siden jeg kjøpte bilen for en stund siden. Skiftet den føleren som står forran til høyre på motoren ved oljefilteret i dag men ble ikke noe forskjell,måleren inne i bilen ligger på 60grader som er det minste. Er det flere følere eller andre ting som har innvirkning på denne måleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2013 Er du sikker på at olja er no særlig varmere da? Min flytter seg ikke ved vanlig kjøring, har riktignok litt større kjøler enn original men har hørt flere si det samme. Du kan teste måleren og ledningsnett ved å legge kabelsko'n til temgiveren direkte til gods, måleren skal da gå til maks temp. Evnt. kan du også varme på giveren med en varmluftspistol. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2013 Sannsynligvis er det selve instrumentet som er problemet. Oljetempmåleren i bilen min fungerer heller ikke som den skal. Den er upålitelig, og fungerer bare sånn halvveis. Når vanntempmåleren har nådd 90 grader og oljetempmåleren ikke har flyttet på seg, så hjelper det i bilen min å klaske til dashbordet over måleren. Da våkner den ofte til live, men det hender den dør ut igjen like etterpå. Du kan jo prøve samme fremgangsmåte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 27, 2013 Er du sikker på at olja er no særlig varmere da? Min flytter seg ikke ved vanlig kjøring, har riktignok litt større kjøler enn original men har hørt flere si det samme. Du kan teste måleren og ledningsnett ved å legge kabelsko'n til temgiveren direkte til gods, måleren skal da gå til maks temp. Evnt. kan du også varme på giveren med en varmluftspistol. Ja har en mistanke om dette,er jo irunt 0grader ute nå så er jo god kjøling;) Skal teste det med ledninga i gods senere i dag så skal dere få høre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2013 Testa nå ved å legge ledninga som skal til måleren rett i gods men ingen utslag på viseren inne i bilen så her må det vell letes etter ny måler:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2013 Min oljetempviser ble litt bedre etter jeg hadde ute og satte inn instrumentpanelet. Bruk gjerne litt contact-cleaner eller elektro-rens av noe slag på kontaktstykket, på han og hun-delen Må av og til gi den et dunk, men da holder den seg iallefall på. Nå om vinteren så ligger den forsåvidt bare litt over 60 grader, på min og. Litt hardkjøring, også er den oppe i 70-75 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 27, 2013 Godt å lese at det ikke bare er jeg som har problemer med denne måleren! Noen som vet om Møller kan skaffe ny? (Må sikkert bytte klokka og voltmeteret også, siden alle tre henger sammen bakpå instrumentpanelet?) Innlegg nr. 100, YAY! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 27, 2013 Om du har roen på lodding, eller kjenner noen som lodder, så kan det kanskje være en idé å sjekke loddingene bak på den plata? Bare en tanke som slo meg nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 27, 2013 Min oljetempviser ble litt bedre etter jeg hadde ute og satte inn instrumentpanelet. Bruk gjerne litt contact-cleaner eller elektro-rens av noe slag på kontaktstykket, på han og hun-delen Må av og til gi den et dunk, men da holder den seg iallefall på. Nå om vinteren så ligger den forsåvidt bare litt over 60 grader, på min og. Litt hardkjøring, også er den oppe i 70-75 Blir og gå amok med elektrorens i morgen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 27, 2013 Det skal jeg teste også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 3, 2013 Det skal jeg teste også! Fikk du testa dette? Har ikke hatt tid enda selv: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 3, 2013 Næh. Målern min har faktisk fungert greit de siste dagene, så jeg har ikke giddet å gjort noe med det ennå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 3, 2013 Hadde samme symptomer som deg og det var ei dårlig lodding på kontakten. Var selve pinnen som var løs. Hadde på godt med tinn og den har ikke hikket siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 3, 2013 Min viser hang fast i den hvite lakken på selve skiva til instrumentet, den boblet opp rett bak viseren, ikke synlig fra forsiden! Skrapte vekk og flekket med hvit matt lakk, og måleren har fungert siden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...