Audi 200 20V avant uten ABS-bremser

Anbefalte innlegg

Hei!

Oppgraderte 200en i fjor til s6-bremser og fjærbein. Etter det har ikke ABS-bremsene fungert... Verkstedet har feilsøkt flere ganger, men finner ingen feil. Noen som har noen idé om hva det kan være? Er det noe spesielt som burde vært gjort i forbindelse med oppgraderingen? Savner å ha ABS-bremser... :shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forsøkt utallige ganger å få kontakt med ABS-enheten men ingen lykke, ellers kunne du brukt den for å se kransene og om noen av hjulene har lavere signal eller de andre.

Oscilloskop er tingen å ha når du feilsøker på abs-sensorer for å sjekke avstand, skade på abs-krans.

Hvis du ikke får kontakt med abs-hjerne og ikke har oscilloskop så må du ty til mulitmeter, første bud er å sjekke at du får signal ifra alle sensorer. Ohm alle sensorer og se at de er nogelunde like, ev avvik kan tyde på noe galt med sensor. Hvis alt er ok så må du teste de i fart.

Dette kan du eks. gjøre ved å sette bilen på bukker/løftebukk (opp av bakken) starte bilen og sette den i 1.gir, deretter tar du av en og en kontakt til hver av hjulsensorene, sette mulimetret på 2v vekselspenning og se at du i det hele tatt har kontakt/liv, der er her du helst ville hatt oscilloskopet.

Se litt mer tips på denne siden: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/brake.html#ABS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Takk for tilbakemelding! :) Har hatt bilen på verksted, men de fant ikke ut av det og ba meg om å forhøre meg her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.