Hvilken tetningsmasse mellom øvre bunnpanne og blokka? - 2,5tdi V6 03-mod

Anbefalte innlegg

Har ute motoren i Allroaden for å skifte clutch, simring bak veiv og et motorfeste.

I den forbindelse pakker jeg også om øvre og nedre bunnpanne for å unngå lekkasjer. På eldre modeller tror jeg det er pakninger der, men på et eller annet tidspunkt gikk Audi over til å kun benytte en form for pakningsmasse.

Det som sitter der nå ser ut som hvit størknet silikon, men jeg vet ikke om dette er orginalt eller pakket om. Det var i hvertfall tett og fint, så man kan jo mistenke at det ikke er orginalt. Etter å ha skrudd på stor totakts båtmotor vet jeg at det finnes et tykt klissete stoff som ikke herder og som tetter vesentlig bedre enn vanlig pakningssilikon. Funderer litt på å bruke noe slikt.

Spørsmål:

- hvaslags type pakningsmasse er det brukt orginalt?

- har du noen tips til noe som er ennå bedre å bruke?

Forøvrig hvis noen andre skal gjøre samme operasjon i fremtiden, husk å time balanseakselen korrekt mot veiva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte vanlig pakningssilicon når vi monterte sammen bunndelen på 2,5`en til faren til en kompis , har iallefall holdt tett i ett par år nå som jeg vet , så jeg tror nok det skal være nok :)

Husker ikke hva som var der fra før , men mulig det var noe lignede som du beskriver her , hvit masse av noe slag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det nok paknigssement, som har blitt brukt før da sikkert, og den er jo grei å bruke igjen da den tetter igjen veldig bra,og da tåler mye om jeg ikke tar heilt feil da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakningssilikon, pakningssement og andre standard-produkter uten ekstra styrke blir uaktuelt for meg å bruke. Ønsker noe med garantert bedre tetting over tid.

Noen som har tips til produktnavn og formening om holdbarhet på slike produkter som nevnt i første post, til å tette motorhalvdeler på hissige totaktere der det er en del kompressjonstrykk i skjøtene på blokkhalvdeler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Me bruker enten wurth sin motorpaking stoff.eller kent sin. Kent blir solgt av frimann dahl.

På ting som garantert ikkje skal oppigjen er det fint og bruke kent sin, da den limer veldig gått. Wurth sin meiner eg heiter rts og er heilt grei men ikkje like sterk lim i som kent.

http://nettbutikk.wuerth.no/kjemi-papir-og-vaskeartikler/karosseri-og-motortettemasser/super-rtv-silikon#!product-variants-pdf

http://www.kenteurope.com/uk/shop/viewfamily.php?viewfamily=10057&sectionid=223&type=Auto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den silikonen vi har brukt på jobben, kjøper vi på møller, og den er hvit og lukter litt sterkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.