Tomgang fikset :) Men har rar lyd fra motor når den er av og varm

Anbefalte innlegg

Hei og hopp. Har en aby s2 som går fint på.tomgang om den då starter noen sekunder for så og hoppe opp til 1500rpm og så pulsere kraftig. Den stopper om eg tar ut lmm. Ingen reaksjon om eg tar ut kontakt tomgangsregulator. Har byttet ut vakumslangene som er.rundt turbo. Fint om noken har ett supersvar:D

Bruker tråden til meir :P nytt problem lenger nede ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd den en tur no. Hadde en periode der den virka normal. Så begynte helvette igjen.... lure og på om det er normalt at de e en kokeaktig lyd når du sløkke motor? Høyre ikkje helt kor den kjem ifra, men la ikkje merke til den med uorginal turbo.:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at alle kontaktene i MAF'en er rene og ikke bøyd, samt at ledningene er hele. Hvis det er vanskelig å se etter lekkasjer i de større luftslangene kan MAF'en flyttes til trykksiden for å eliminere mange av leddene på vei fram. Kan også prøve å ta ut LMM/MAF og så starte på nytt igjen. Da skal den gå.

Deretter sjekk ISV igjen, legg den i forgasserrens e.l og la den ligge litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La ISV i diesel ett par timer. den kom seg, men har noen byger der den stopper enda, får se om eg finner meg en ny ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt et liknende problem på min a3,men min la seg på ca 1150/1250 i tillegg så var den mildt sagt tungstartet..

Problemet løste seg ved å bytte batteri...(glødepluggene hjalp sikkert også å bytte)

Det som satt i hadde vel stått i fra 2005(da bilen var ny)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet til en ny brukt tomgangsregulator og det hjalp betraktlig :)

MEN nye eg legger merke til er at når motor er slukket og ca 90 grader høres det ut som den koker i 2 sekund for å så være stille i 2-3 sek. kjem rundt innsug en plass, men usikker på kor. noken som kjenne til probleme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.