Audi A4 B7 - Skiltlysvarsel etter LEDskifte

Anbefalte innlegg

Har nettopp bytta ut skiltlysene bak med noen OEM LED-skiltlys i en Audi A4 B7. De lyser som bare det, men når jeg starter bilen, får jeg først "Service OK", og rett etterpå får jeg "Licence plate lights", altså at det er noe galt med de.

Er dette noe som bare forsvinner med tiden, eller må det kodes om, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Led pærene har ikke høy nok motstand i seg, så instrumentet (sentralelektronikken) tror pæren har ryki.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer sikkert tilsvarende svar, men må nok montere motstand på lyktene.

Grunnen for feil er for lav motstand, for lite effekt som blir brukt, ergo hjernen tror pærene er ødlagt og varsler om dette.

Har brukt flere typer led i skiltlys, men dei har hatt innebygget motstand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er ingen annen løsning enn å lodde på noen resistorer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er ingen annen løsning enn å lodde på noen resistorer?

Når jeg hadde B7 slet jeg som F… med å finne pærer som funket, alle jeg prøvde med innebygd motstand ga feilvarsel. Lodder du på riktig motstand fungerer det nok supert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 b7 er spesielt følsom for dette.

Husk å lodde inn en motstand som takler all varmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte et sett med led lys fra ecstuning.com kalt ziza elrnoe å de ga ikke noe feil mld hos meg :)

har hatt de iover et år nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det samme selv!

kjøpte LED-lys innsats hos megalys, disse gav selvsagt feilmelding, fikk da ettersendt to motstander som skal kobles sammen med ledningen til skiltlysa, men sliter litt her med å finne ut hvor de skal kobles på.. noen som har peiling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.