Nedre bærearm på passat 3bg (Hylse)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle skifte alt av bærearmer på bilen min her om dagen, og da jeg skulle skifte den nedre bakre bærearmen så fulgte det med en hylse som egentlig skulle sitte igjen i hjullagerhuset. Noen her som har opplevd det samme? og hvordan man skal få av den hylsa?

Orker ikke tanken på og bytte hele hjullagerhuset, bare for å bytte den siste armen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen her som har vært borti problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har bytta nokre slike, men har ikkje observert noko hylse. Det skal berre vere den koniske kulebolten som stå opp i godset på hjullagerhuset.

Om du har oppretta brukar i Vagcat, kan du sjå sprengskisse av framhjulsopphenget her (ingen foring/hylse). http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/2003/404/52/3945815/

Kan det vere at holet er bora ut og det er lagt inn ei foring? Foringa kan du då kanskje trekke av bolten med ein ters?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde akkurat dette forrige mandag. Da løsnet også hylsa som du beskriver. Bruk en storfastnøkkel (22mm brukte jeg) for å presse den av. Beste å bruke er nok bærekule verktøy fra feks biltema. Hylsa satte jeg på plass og strammet til bærekule som normalt. Min ble helt fin etterpå. Var bare denne armen jeg bytta det jeg hadde liten klakke lyd under oppbremsing og når jeg tok løst.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Brytegaffel-191240/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takk. :tilber: Da skal jeg prøve igjen til helga. Turte ikke og gjøre noe mer sist jeg drev, siden klokka hadde blitt så mye : rolleyes

Har igjen den armen og de to øverste på den siden. Glemte og smøre den fordømte strekkbolten sist jeg bytta, så den sitter godt. : mad : Tenkte jeg sku prøve med en trykklufthammer til helga, se om jeg får slått/vibrert ut den bolten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker.. Alt gikk som en lek.. Hadde et hjullagerhus liggenes, og bare pressa ut den hylsa

for og ha en i ekstra i tilfelle jeg ikke skulle få av den gamle hylsa. Men jeg hadde sånn gaffel til og

få av bærekuler, den fungerte som den skulle.. :)

Og de som sliter med og få ut den strekkbolten som holder de to øvre bærearmmene, bruk en

trykklufthammer. PS! bruk den forsiktig, kraftig saker.. :P men fy hvor enkelt det var og få ut bolten. : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.