Audi A6 4F, luftunderstellet lekker bak, spm angående belg

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2006 A6 4F avant med luftunderstell.

Bilen siger ned bak når den står noen dager, og merker den bruker lengre tid å ga ifra dynamisk til comfort, spes nå i påsken med lett lastet bil.

Idag tidlig var den lavere på høyre siden enn venstre siden, så er nok høyre som lekker.

Har funnet en belg på ebay, som skal passe Allroad. Noen som vet om jeg har like som Allroad?

http://www.ebay.com/itm/271170418215?item=271170418215&viewitem=&sspagename=ADME:X:RTQ:MOTORS:1123&vxp=mtr

Noen som kanskje har delenr på den jeg skal ha?

Tenkte å ringe Møller imorgen og spørre om delenr, men er ikke alltid de er villig til å gi det ut.

På Møller koster en komplett belg 3600,- så kunne jo vært verre.

Har søkt rundt på nettet, arnott har ikke til min på nettsiden deres i allefall.

All hjelp mottas med stor takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole:kan være greit å skjekke om det er belgen som er lekk.

Om du sprayer salovann på belgen så finner du ut om det er hull i den.

Kan jo bare være så mye som en lekk/tett slange til dempern.

Anbefaler deg å skjekke/skifte ut denne fortest mulig,siden compressoren kan gå til heden om du kjører med defekt demper(den går hele tiden om det er lekasje)

Håper du finner ut av d:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bare nevne at en demper på min a8 koster 18500 for en frem demper!!!!!

Så det var ikke så galt en pris a6 din:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ja jeg bestiller en så fort som mulig. Støtdemperene bak kostet 7500 stk. Vet ikke foran, men der er belg og demper en del slik som på a8. Vi sprayet såpevann på den igår, men så ikke noe, er en støv mansjett på utsiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket i vagcat men der var det bare vanlige fjerer på 2005 modellen, katalogen der går ikke lengre :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er quattro ja. Fått bekreftet dele nr. 4F0616001J. Kan bruke den fra ebay ja. Noe å satse på? Er det bare jall mon tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må du nesten ta en vurdering på selv..

Har selger positive tilbakemeldinger? Står det i annonsen at det er OEM-kvalitet på delen? Sjekket andre deler fra samme selger, om det virker seriøst eller om det virker som de selger "hardplast-leker" liksom..

Edit: Disse tilbakemeldingene ser da vertfall bra ut..?

http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=airsuspension2013&ftab=AllFeedback&myworld=true

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er quattro ja. Fått bekreftet dele nr. 4F0616001J. Kan bruke den fra ebay ja. Noe å satse på? Er det bare jall mon tro?

Var jo skikkelig billig ivertfall! ser samme selger har også belger til allroad som er produsert av arnott, og det er ivertfall bra saker. Har du sjekka på arnott sine sider om de har til din eller ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har gode tilbakemeldinger ja:) Arnott har ingenting til min. Har svarer på under 10 min, så virker som en grei kar:) Tenker å prøve meg, har spurt igjen om kvaliteten. Jeg tenker å kjøpe begge bak, kanskje de er moden etter 126000 km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har solgt millioner med luft deler, og ingen problemer med de :) Hmm, men la gå. Selges med garanti, og alle belgene blir testet for de sendes ut. Han presiserte at disse ikke var OEM, men kvaliteten var bra.

Har også fått pris fra Audi Flensburg. 980 Euro ferdig byttet for begge bak, da det kun ble solgt som par. Det har ikke Møller sagt noe om, men kan det da tolkes som om begge bør byttes når en ryker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var begge belgene bak byttet. Det tok under en time totalt :) Løftet bilen opp, skrudde av lufttilkoblingene på belgen, da gikk den ned, og fjæerbeinet opp. La imellom en domepresse og presset det nedover igjen. Løsnet skruen i bunn, og lirket belgene ut.

Før bytte brukte bilen ca 40 sek på å gå ifra dynamic til comfort, nå bruker den 26 sek, så noe er tettere enn det var :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor kjøpte du de fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Air suspension shop heter de. Google it og du finner en en kjekk nettside:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.