#1 Skrevet Mai 11, 2005 har lurt litt på å bygge om til 6 trinns kasse på S2n min. men er så mye forskjellige meninger om hva som egentlig passer! men er det forskjell på mellomaksel fra 6 trinn s2 coupe og 5 trinn s2 coupe? hva må til for å hive inn RS2 gir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2005 er kortere mellomaksling på rs2/s2 6trinns enn på 5trinns, fordi 6trinns kassa er lengere. skal du ha rs2 gir må du ha festene, overføringene og som nevnt mellomaksling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2005 men er det forskjell på mellomaksel fra 6 trinn s2 coupe og 5 trinn s2 coupe? Ja! 6tr kassen fra en ABY (93mod) er ca 5cm (?) lengre enn en S2 3b og trenger dermed (5cm) kortere mellom aksling hva må til for å hive inn RS2 gir? etter som jeg har forstått det så er 6tr S2 & RS2 like fysisk størrelse. Du trenger da kortere mellomaksling, girkassefester og griover føinrg . &tr og 5tr overføringen er ikke lik. Skal ikke være en alt for komplisert jobb å bytte, men lit moding må kanskje til. (dette er erfaring ifra jeg solgte 6tr kase til en som hadd 5tr på sin 3b S2) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2005 akkuratt! noen som har noen deler å selge meg forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2005 Nja, dette kan fikses med dreibenk kløkt å en god porsjon skills. Kan jo høre for deg Peder om vi kan få fikset dette hos deg å. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2005 akkuratt! noen som har noen deler å selge meg forresten? mulig jeg vet om en som har mellom aksling til 6trinns kasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2005 mulig jeg vet om en som har mellom aksling til 6trinns kasse ja takk den er jeg meget interresert i;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2005 men kan man bruke vanlige girkassefester fra 6 trinns eller trenger man spesial? hørt rykter om at traversen på ABY og 3b er forskjellig og at derfor festene fra 6 trinns ikke hjelper.. ?? Hva med S6 kassa? er det samme som gjelder der? Noen som har bilde av overføringen på 5 og 6 trinns? skulle jo tro at en eller annen har byttet dette, og laget en steg for steg (bilde)guide.. slik fant man ihvertfall på ALT når jeg hadde miata. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2006 For å få plassert inn RS2 kassa i en S2 coupe så må man: Få tak i RS2 travers da festene på Coupe traversen og RS2 traversen er forskjellige ( eller man må sveise fester selv) RS2 kasse med fester RS2 giroverføring Kortere mellomaksling, jeg kappet min 4,5 cm og det hold akkurat, IKKE kapp mer!!! da blir den for kort. Kapp den heller ikke for lite da mellomakslingen kan bli liggende i stress og etterhvert ryke. 4 cm er nok optimalt. Kan se om jeg får lagt inn bilder av mitt oppsett etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 3, 2006 Har 6 trinns kasse fra S2 til salgs.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 4, 2006 men man maa huske paa at det er forskjell fra sedan og coupe ogsaa. Feks en mellom aksel til s2 avant med 6 trinns, passer ikke en s2 coupe med 6 trinnskasse. Pga at avant/sedan og coupe har forskjellig lengde paa bakdıffen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 4, 2006 men man maa huske paa at det er forskjell fra sedan og coupe ogsaa. Feks en mellom aksel til s2 avant med 6 trinns, passer ikke en s2 coupe med 6 trinnskasse. Pga at avant/sedan og coupe har forskjellig lengde paa bakdıffen. I tillegg er vel hele coupen kortere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 5, 2007 men man maa huske paa at det er forskjell fra sedan og coupe ogsaa. Feks en mellom aksel til s2 avant med 6 trinns, passer ikke en s2 coupe med 6 trinnskasse. Pga at avant/sedan og coupe har forskjellig lengde paa bakdıffen. Etter det jeg har forstått og lest passer S2 avant og RS2 girkasse helt overens eller??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...