#1 Skrevet April 2, 2013 Har nylig kjøpt meg en audi b5 1.8tq, 97 mod. på veien hjem fant jeg ut at temp føleren ikke funket. blåste varmt og godt i bilen, selvom temp'n viste 60 C' på en god varm dag. Men dagen etter da det var ganske kaldt her hjemme og det blåste ikke varmt lenger. og det har det ikke gjort siden jeg kjøpte den for ca 1 mnd siden. prøvde å bytte innstrumentet ifra en 1.8, men det hjalp ikke stort. har byttet temp føleren(grønn\blå, ifra meca) den orginale var svart. men ble ikke noe bedre av det heller, så byttet termostaten også, men fortsatt funker ikke temp måleren eller blåser varmt i bilen. har prøvd å lufte den mens bilen står på tomgang samt ruse den litt mens jeg klemmer på alle slags slanger. har funnet ut at hvis jeg bruker bilen litt på turtall kommer det litt varme, men ikke noe betraktlig. noen tips og ideer tas gjerne imot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2013 Hadde samme problemet på min a4, jeg måtte bytte varmeregisteret (radiatoren inne i varmeapparatet, den som er koblet til de to slangen som går inn fra motorrommet), det gamle var pottet tett med drit som ikke ville løyse seg opp. Har lest om mange i statene som har fått løyst opp driten med kaustisk soda eller lignende. (da er det seff viktig å koble varmeregisteret av fra motoren og kun fylle kaustisk soda rett i det, og få ALT ut av varmeregisteret før du kobler det inn igjen).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2013 hmm, kunne tenke meg at det var registret. men glemte å nevne at det ble spylt igjennom av forrige eier før jeg kjøpte den. begge slangene inn til registret er varme, så burde vel være den som er potte tett da vil jeg tro. vanskelig å bytte det eller ? regner med det er en del jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2013 Kan nemne at med meg også var begge slangene varme, å jeg spylte igjennom å jeg prøvde å bytte vannpumpe og termostat før jeg tilslutt byttet registeret som da var årsaken til f...skapen. Ja det var litt arbeid men ble iallefall varmt inne i bilen etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2013 Om du har climatronic kan du lese ut diverse temperaturer osv. Se mere i denne tråden, http://forum.vacn.no/showthread.php?4597-Klima-koder&s= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 3, 2013 takk for svar så langt nei er ikke noe klima her desverre. hehe, som regel vært det når man kan få igjen varmen. men må vel ut med hele dashen og alt av plastikk dill dall som ligger rundt, om jeg ikke tar helt feil.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...