Nytt problem Automatkasse Audi S6!!! HJELP!!

Anbefalte innlegg

Ordnet en tråd tidliger her om at vi ikke fikk startet bilen etter at motoren og gearkassen hadde vært ute av bilen for overhaling av kassen.

Vi fant ut hva det var men nå har det oppstått et nytt problem. Etter at vi fikk startet den skulle han som har skrudd på den testkjøre den etter ca 8km kom det en "plystrelyd"også fungerte ikke girene etterpå..Men etter og fått slept bilen heim igjen til verkstede så hørtes det ut som det var tomt for olje på kassen. Men det er ikke det at det har forsvunnet noe olje, det er nok olje på den.

Vi har en teori:

Kan det være pumpa som ikke grei å arbeide opp trøkket når den er varm? Men greier det når oljen er kald og tykk?

 

Vi er takker og bukker for alle svar. Vi begynner og bli ganske oppgitt her nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men er det helt riktig olje på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor så mange forskejllige tråder? er det ikke 3. tråden dette på samme problem ?

 

Hadde dere ikke bestillt noe lamellkit fra usa? De som har kompetanse til å overhale ei sånn kasse har også tilgang på deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo begynner og bli noen tråder.;( Beklager det .. Jo bestilite lamellkit fra usa, og det er blitt satt sammen, det som vi nå har fått probleme med er at den gikk i fri nå i kveld når jeg skulle kjøre den til et verksted som den skal på i morgen. Så de måtte slepe den til verkstedet. Og når de kom frem til verkstedet og skulle prøve og kjøre den frem jo da gikk den i girene. Kan det være en tempraturføler som koble ut når det blir for varm eller kan det være luft i systemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke prøve meg på noen faglig kompetanse på automatkasser, men Audi A8/S8 D2-chassis hadde en svakhet ved at det var et trykkrør som sprakk, hvor alt fungerte når kassa var kald, men når den ble varm så utvidet den sprekken seg slik at når oljetrykket falt ble det umulig å velge noen gir.

 

Jeg sier ikke at det er noe som har røket, men jeg så Bjørn Eirik nevnte dette med olje, for tynn olje (feil olje) kan sikkert skape samme effekt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan kansje være et rør. Ang oljen så er det samme olje som Møller bruker som vi har hatt på kassen igjen.

HVor kan dette røret evt ligge? Kan jo sjekke det ut om det ikke betyr at vi må ned med kassen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røret er inni kassa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke. Men det er ikke noe selvlufting på den kassen der så må vel ha den opp og prøve og lufte igjen.

Et lite spørsmål til: Vi får ikke opp rutene i bilen. Vi har sjekket sikringer og releer men alt det ser i orden ut. Noen som har noen tips til hva det kan være?(Det er elektriske vindu)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder det alle rutene i bilen?

Noe mere som ikke funker? feks kupelys?

 

Ville begynt og sjekket ledningene i førerdøren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er alle rutene. Kupelysene er jeg litt usikker på. Må ut og sjekke.

 

Sjekket og kupelyset funker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering fra i går.Bilen kom hjem i går og jeg forstod på samboeren at turen hjem ble veldig lang. Han måtte stoppe opp flere ganger da den hoppet over i fri. Han stoppet en liten stund, startet bilen og kunne kjøre videre. Han prøvde den igjen i går kveld og når han da kom hjem igjen og skulle rygge den bak på plassen sin så fikk han den ikke i revers. Han prøvde da samme metoden som han hadde gjort tidligere på dagen med og stoppe den for så og starte den men det gikk ikke. Han ville ikke dra rundt på starteren,når vi skulle starte den så hørte vi bare et klikk framme i starteren. da han var ute og kjørte med den så gikk det kun an og kjøre i 3 gir.

Så nå sitter vi egenltlig her og ikke vet hvor vi skal begynne. Noen som var her i går sier at den har gått i nødmodus og noen sier at det er batteriet som er gåent, og at vi må resete hjernene på den.

Så sitter egenltig med et stort spørsmålstegn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest av feilkoder og forsøkt å slette dem?

Hvis du har en teori om tempsensorer så kan du lese av hva dem viser via måleblokker i vag-com.

 

Kjenner ikke den automatkassa, men det høres rart ut hvis den må luftes. Så lenge oljepumpa er litt fuktig inni, at filteret ikke er tett og at den har olje så suger den og lufter seg selv.

 

Siden kassa har vært ute så må man passe på at vaieren er justert riktig og at multifunksjonsbryteren å kassa er justert riktig.

 

Hva er teoriene til vedkommende som har gjort jobben?

 

Før eller siden kan dere vurdere å bygge om til manuell....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bilen tauet til verksted med motoren igang og girvelger satt i Nøytral eller ble den slept med motor avskrudd og i Nøytral? Automatkasser er vel ikkenoe glad i å taues uten oljetrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bilen tauet til verksted med motoren igang og girvelger satt i Nøytral eller ble den slept med motor avskrudd og i Nøytral? Automatkasser er vel ikkenoe glad i å taues uten oljetrykk?

 

Kommer jo an på om oljepumpen sitter på inngående eller utgående aksel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan som oftest taues 30-50 km uten trøbbel... tror ikke det er grunnen her. Moralen er vel heller at automatkasser er en jobb for proffene! :-) Anbefaler Teo Motors i Polen, ta et søk, fikser alt for under 10.000 nesten uansett, bare kjipt med den reisen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kunne kjøre den i 3 gir, kunne du da kjøre i lavere gir også?

 

Har problem på egen kasse at solenoiden ikke har rett justering. Når jeg setter girvelgeren i D, er jeg nesten nede i 3. Får å få den i 3 må jeg ta i litt ekstra.

 

Det virker som om jeg setter den i "halvgir".:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kunne kjøre den i 3 gir, kunne du da kjøre i lavere gir også?

 

Har problem på egen kasse at solenoiden ikke har rett justering. Når jeg setter girvelgeren i D, er jeg nesten nede i 3. Får å få den i 3 må jeg ta i litt ekstra.

 

Det virker som om jeg setter den i "halvgir".:)

 

Beklager sent svar, men begynner og gi opp hele bilen.. Nå kjører den på alle gir men går ikke i revers.

 

De som lurer på om når bilen bøe slept så ble den slept med motor i gang og i nøytral.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.