#1 Skrevet April 3, 2013 (endret) Var ute å kjørte i går og merket at bremsepedalen plutseli var helt hars og bilen bremset ikke, heldigvis var det ikke under stor fart:eek: Har lest litt og sett at noen har vakuum bremsekraft forsterker og noen har servo styrt. Rekner med min er servostyrt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2013 Var ute og så litt på det nå,ingen lekasje osv som vises eks på x-skruen på servopumpa. Men nå kom det berømte (!) lyset opp å dasjborset:banghead: Hadde defekt "bombe" på ene s2en jeg hadde tidligere men da var jo pedalen som vanelig og ikke hard som nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2013 Jeg fikk steinhard pedal (kun ved første bremsing!) når ABS koblet seg ut pga. fraværende sensorer, og pedalen ble også merkbart hardere (men bremsevirkningen bedre) når lastventilens hendel falt av. Vet ikke om S6 med EDL har slik lastventil, men verdt å sjekke. (!) betyr nok dårlig trykk på pumpa/systemet, følg denne prosedyren for å feilsøke: http://sjmautotechnik.com/trouble_shooting/brake.html#bomb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2013 vakuum lekasje,slange fra vakum pumpe def, slange er ut av bremsekraft forsterker,for mye bremsevæske i beholder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2013 vakuum lekasje,slange fra vakum pumpe def, slange er ut av bremsekraft forsterker,for mye bremsevæske i beholder. Er vell ikke vakuum på disse bilene men servoolje trykk fra servopumpa. Beholderen var ganske full ja så jeg men det har den vært lenge. Er ny Bombe på vei i posten nå for det er vell størst sannsynlig at den er feilen da pedal er hard med en gang etter å tatt "pumpetesten". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2013 I dag startet servopumpa å støye veldig ved ratting og det skummet nedi servoolje tanken. Skal prøve å få lagt inn et filmklipp med støyen. Men rattet kjennes nå helt normal ut ved ratting. Så spørsmålet er: kan dårlig servotrykk føre til defekt/tung bremse pedal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2013 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 4, 2013 Hvor får man tak i rimligst servopumpe? Overhaling er det vell delte meninger om er vert jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 4, 2013 I dag startet servopumpa å støye veldig ved ratting og det skummet nedi servoolje tanken. Skal prøve å få lagt inn et filmklipp med støyen. Men rattet kjennes nå helt normal ut ved ratting. Så spørsmålet er: kan dårlig servotrykk føre til defekt/tung bremse pedal? Jepp. Høres ikke ut som pumpen er særlig frisk nei Hvor får man tak i rimligst servopumpe? Overhaling er det vell delte meninger om er vert jobben? Går ut ifra du ikke har 2.2l motor, men 4 eller 6-syl? Billigste jeg finner på ebay er 2800 kr før frakt og moms.. Dette er en overhalt pumpe, slik du vil få mange andre steder men du kan regne den som "ny" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 4, 2013 Som det står i overskrifta har jeg s6 c4 2.2vt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 4, 2013 Nei det gjør det ikke Men skal sjekke ut pumpe etterpå om ikke noen andre er før meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 4, 2013 Var samme pumpe for audi femmer også.. ZF delenummer: 054 145 165 LX VAG delenummer: 054 145 165 D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 18, 2013 Har nå skifta servopumpa så den ble stille å fin MEN pedalen var like hard:banghead: Skifta til ei annen "bombe" men fortsatt samme problemet med hard pedal og null brems!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 18, 2013 Prøv å ta ut sikringen til ABS, da skal den gå i 'nødmodus' og i hvertfall gi deg bremser tilbake.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 18, 2013 (endret) Tok ut sikringa,starta bilen men ingen forskjell:confused: Pedalen er lik samme om motoren går eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 19, 2013 Fikk bilen ut av garasjen i dag og fikk testkjørt litt skikkelig. Pedalen kom seg etter noen minutter så systemet måtte vell bare få luftet seg og tid til og bygge opp trykk på de rette stedene:tilber:.Tok også av retur som går inn på bremseservo og der kom det kun olje ut av returrøret og ikke ut fra bremseservoen så den er vell i orden. Bremsen er riktig nok ikke helt 100% enda,pedalen er litt myk og (!) kommer opp ved litt pumping,bremsa blir også hard med en gang jeg stopper motoren. Skal lufte bremsene og skifte olje der da jeg tror den er meget gammel da den nesten er svart: eek : .Så får vi se om det kommer seg. Bomba jeg monterte var riktig nok brukt men selger garanterte at den hadde funket før den ble demontert av delebil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...