Sirkulasjonspumpe får ikke jording

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har problemer med varmeapparatet på s4'n(c4). Blåser kun skikkelig varmt når jeg har litt turtall.

Fant ut at sirk.pumpa satt bom fast. Skiftet til ny sirkualsjonspumpe(dyrt) og termostat i samme slengen.

 

Men pumpa vil ikke gå. Stod å gikk lenge på tomgang, men ingenting skjedde. : bh :

Pumpa får strøm, men mangler jording.

Når jeg tvangstyrte jording til pumpa startet den og det begynte å blåse skikkelig varme inne i bilen.

 

Når skal pumpa starte? Hvor skal jeg lete etter feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel brudd på den ene av di 2 ledningene inn på pumpa da., sjekk i nærheten av stikker for brudd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket. Finner ingen brudd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis det er konstant jord, og + som aktiverer den kan du vel bare lage deg en ny jording?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er omvendt. Konstant strøm, men mangler jord. Ja. Det var kanskje ikke dumt. :) Går utifra at + blir borte når jeg skrur av tenninga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke after run pumpa du snakker om her?. Den starter vel etter behov når du har parkert bilen. Den trenger ikke gå for å få varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente dette var ei pumpe som skulle gå bortimot hele tiden jeg.

 

Var borti en s6 engang med samme varmeproblemet. Skifta v.app.register, men ble ikke bedre. Skiftet sirk.pumpe så ble alt ok!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pumpa går bare når bilen er slått av, for den pumper egentlig 'feil vei' i systemet. Starter kun når du kortslutter de to ledningene som går inn på den topolede føleren på vannrailen.

At du ikke får varme, kan komme av at skilleveggen i varmeregisteret ditt har løsnet, egentlig en litt for vanlig feil. Ikke umulig at annen retning på vannet kan gi mer varme!

Merkelig feil egentlig!

Kanskje Scott kan hjelpe deg videre på veien! http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Har feilsøkt noe mere og det ble feil det jeg sa om at jeg fikk mere varme av at sirk.pumpa gikk. Kjørte i dag med denne innkoblet konstant. Da gikk motortempen enda mere ned. Ikke over 60 grader engang. Kobler jeg den ut igjen er motortempen oppe i 70-75 grader. Ja bekymra for registret jeg også , men burde først fått motortempen min opp for at jeg skal få utelukket varmeapp.registeret. : bh :

Men termostaten er ny(orginal.) Kjørte med papplate foran hele radiatoren, men ble ikke over 80grader da heller. Nedre radiatorslange er ca 70 grader. Haff!

 

BTW: Ser at etter at det er montert COMP turbo på bilen er vannslangene som gikk ifra blokka og inn på den org. turboen blendet. Kan dette ha innvirkning på gjennomstrømningen????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg testet instrumentet. Gikk veldig "hakkete" opp til 120grader. Dro ut jumpeledningen ifra følerkontakta, da ble den sittende fast på 105grader så dette MÅ skiftes. Så da går jeg utifra at motortempen er ok og at varm.registret er halvtett. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flush grundig igjennom hele kjølesystemet, bruk gjerne en steamer på lavt trykk :)

+ sånn radiator rens i pulverform :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver vi det først. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.