#1 Skrevet April 3, 2013 Hei. Har en vw t5 jeg sliter litt med. Når jeg står i ro på tomgang og vrir på rattet så hyler reima/servoen veldig. Den er også tung på rattet, og lugger når jeg svinger. Blir noe bedre når jeg ruser den litt, men er fortsatt ikke god. Problemet er der også i lav hastighet, men bedrer i fart. Bilen er 2004mod og har gått 130k km. Følgende er byttet: - Multireim - Reimstrammer - Servopumpe - Fjærbeinstopplager/svinglager (begge) - Bærekuler (begge) - Servosystemet er flushet og etterfyllt med korrekt oljetype og mengde. Tannstanga er også byttet, to år/40k siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2013 Er vel reima til servon som slurer, fikk d samme etter verkstedbesøk....satt inn bilen igjen og bytta visst stramme hjul,er firmabil så vet ikke hele historien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2013 Har fortsatt ikke funnet ut av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2013 Sjekket frihjul på dynamo? er en stor svakhet på 1,9 PD motorer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 25, 2013 Spørs hva slags motor dette er. Hvis dette er 5 syl 130hk. så kan det være at tetninga imot motoren er gåen, og da kommer det motorolje inn i servopumpa. Så sjekk om det er mye olje i beholderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2013 Spørs hva slags motor dette er.Hvis dette er 5 syl 130hk. så kan det være at tetninga imot motoren er gåen, og da kommer det motorolje inn i servopumpa. Så sjekk om det er mye olje i beholderen. i og med han nemner multireim er byttet er det vel en 1,9? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2013 Sjekket frihjul på dynamo? er en stor svakhet på 1,9 PD motorer.. Takker for svar, dette er ikke sjekket! Skal sjekke det opp. Spørs hva slags motor dette er.Hvis dette er 5 syl 130hk. så kan det være at tetninga imot motoren er gåen, og da kommer det motorolje inn i servopumpa. Så sjekk om det er mye olje i beholderen. i og med han nemner multireim er byttet er det vel en 1,9? Dette er en 1.9pd, ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2013 ikke uvanlig med frihjulshavari på dynamo nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 9, 2013 Det var dynamofrihjulet, takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...