Problemer med 2.0 ABK-motor

Anbefalte innlegg

Har overnevnte motor fra en '95 A6 i brakka. Problemet er at turtallet henger igjen en liten stund etter at jeg slipper gassen (ca. 1-2sek). Dette er kun når motoren har motstand. Ruser jeg i fri faller turtallet ned med en gang. Dette var endel værre før, men bedret seg endel etter justering av tenningen (som var helt på jordet). Motoren virker også av og til litt nølende ved hurtig gasspådrag og lugger litt ved sakte kjøring.

 

Hadde bilen inne på Møller her i Sandefjord pga. at turtallet henger igjen, men det var ingen på verkstedet som hadde sett en slik motor før (?) og de kunne ikke finne noe feil. De mente forsåvidt også at de ikke kunne finne symptomet jeg beskrev. Dette uten å kjøre bilen. : rolleyes

 

Har i tillegg fått problemer med vakuum på tanken etter bytte av bensinpumpe på Møller. Tror nok dette har noe å si på lugginga, for den lugger mer når det har gått litt tid siden siste fylling. Slipper jeg inn litt luft igjen da går den bedre, men fortsatt ikke bra.

 

Har forresten byttet luftfilter, plugger, fordelerlokk og rotor uten merkbar forbedring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump!

 

Ingen som har forslag til hva feilen kan være? Møller i Sandefjord sliter med i å det hele tatt finne symptomene jeg beskriver, så skal snart ha med en kar fra verkstedet på en liten kjøretur så han kunne se problemene. : rolleyes

Forrige gang jeg hadde bilen inne, sa en kar at de hadde prøvekjørt mens en annen sa de ikke hadde det da de ikke kunne lese av noen feilkoder.

 

Edit: viste seg at det var trykk og ikke vakuum på tanken. Dette er nå fikset, men har ikke hjulpet på de andre problemene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.