Golf 1 G60 turbo,går dårlig. Hva kan være feil?

Anbefalte innlegg

jordpunktene som sitter på siden av toppen på vanstussen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må boltene til rådene byttes,ved montering av nye lager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må boltene til rådene byttes,ved montering av nye lager?

 

Det er egentlig strekkbolter, ja.. Vet flere har brukt de omigjen uten problemer (meg selv inkludert), men jeg vil ikke direkte gå god for at det er en holdbar løsning.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på, brukt opp igjen slike flere ganger.

 

Kjøp forsterkede rådelager, de som sitter i G60 er samme som 1,6-1,8 suge motoren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder det bare g60?,har nemlig aldrig byttet boltene på vanlig 1,6,1,8 og 16v.

Bruker dere litt mindre Nm på boltene?

Burde vel kjøpe s2 lager.

Demonterte rådelagra i kveld,det er noe av det værste jeg har sett,rart det ikke var rådebank.Veiva så bra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig og bytte boltene, selv om det er 1,6-1,8-2,0-2,2 osv...

Drar samme moment.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonterte rådelagra i kveld,det er noe av det værste jeg har sett,rart det ikke var rådebank.Veiva så bra ut.

 

Hørt om flere med G60 som har hatt utslitte rådelager som ikke hadde vanlig "rådebank-lyd".. De har derimot hatt en slags "raslelyd" eller lignende - som har blitt borte ved bytte av rådelager... Bra veiva overlevde da :)

 

Jeg brukte samme moment på boltene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en dårlig map sensor kan vel lage noe alla samme trøbbel? Har du mer trykk enn normalt i veivhusventilasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd to forsjellige ecu.Det er ikke noe serlig trykk fra veivhusventilasjonen,kommer bare litt oljedamp fra filteret som er montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor takk til christian og chris william for at golfen går som en kule!!!!! Utrolig bra å ha så gode klubbmedlemmer.Saken er løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at saken er løst....men hva var det ? For oss nysgjerrige liksom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og feilen var?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet lokalisert mellom rått og sete? :-D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får svare på dette da...

 

Bredbåndslambdamålingen var feilaktig grunnet flere store hull i eksosen, når det ble tettet ble tallene normale.

Deretter var det tenningen som var rundt 10 grader feil, når det ble justert så hjalp det mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny eksos samt nye rådelager er montert,men fortsatt dårlig oljetrykk.Oljepumpen så veldig bra ut,så jeg regner med at det er rammelager samt mellomaksellager som er slitt.

Motoren drar UTROLIG jevnt å godt til 6500 rpm.Kjører med 0.7bar

Hva tåler en god gammel tettsteget gti girkasse når det gjelder hk/nm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lager til mellomaksel og lager til oljepumpedrev/fordeler kan være synderen til lavt trykk

 

gammal tettstega GTI kasse (ACD?) tåler faktisk mer enn du aner. men rivstarter etc dreper den nok fort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er lager til oljepumpe/fordeler??vanskelig å bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.