CVT/Multitronic Flushing av kasse? hjelper eller bortkastet? evt bygge om til man

Anbefalte innlegg

Kassa til fruen (01 Audi A6 1.8t) vil ikke dra ivei når bilen puttes i D og bremsen slippes (noen ganger funker det men i størstedelen ikke)

så da rykker bilen iveien når det blir gitt gass.

så da er mitt spørsmål, jeg har tilgang til å få flushet kassa, men da ryker det med nesten 15L med CVT olja til den nette sum av 4600kr før rabbatt.

men vil dette hjelpe eller bare være bortkastet i forhold til å evt bygge om til manuell kasse?

noen som har bygget om til manuell på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke vanlig automatkasse på denne da? Med dextron 3 olje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke flush er mitt tips. Som oftest noe mer feil enn bare oljeog filter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det i grunn ikke er noe feil annet enn ved igangkjøring vil det ikke da være litt rart om det skal være mer feil? Ingen feilkoder eller feilgiringer ellers

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk biltema olje som har riktige spes. Brukt denne selvv på a8 tiptronic ikke noe problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørt lenge med den eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg flushet kassa på BMW'n.. 13l olje.. Den ble mye bedre og mykere i giringa etterpå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 tusen km bare, men den har jo samme spec som møller sin. Så hvorfor ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I verste fall flusher du med Biltema sin olje, og fyller på en dyrere olje når du er ferdig. Bare ikke bytt filteret før enn du er ferdig med å flushe og skal ha på oljen for siste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller så bruker vi tema olja og kjører 30000km istedet for 60000km :) funker det ikke å flushe og kassa er like jævlig med tema olja så har spart litt til evt å bytte til manuell :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.