#1 Skrevet April 4, 2013 hei. hente ny bil til min bror som trenger bil til øvelseskjøring så fant en flott bil med kun 1 feil og det var airbag lampen som lyste.....er i en annen tråd. men hentet bilen og kjørte hjem ca 1.2 mil og det har rent olje fra motoren hele veien . spesielt drypper det mye når man rygger? spesielt... kjører fremover eller står i ro så drypper det kun litt. er så mye oljegris under at jeg ikke vet hvor jeg skal feilsøke.... men det jeg fikk sjekket er tappe mutteren og den er tett! har leitet litt selv og hørt ang en oljetrykksgiver som kan gjøre en så stor lekkasje ? var nesten så vi skjerte motoren siden det var så lite olje igjen etter 1.2 mil... vet ikke hvor lite/mye som var før vi kjørte da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2013 Kan jo være meget mye, ville tatt bilen på en bukk eller noe og få vasket den grundig under. Sjekk oljefilter feks siden det er så pass mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2013 tenke også noe i den duren at filtre ikjje e skrudd fast eller så e d kansje oljekjølern som lekker? må få jekka opp biln å få sett.. men er ikke bunnpanna vertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2013 bare å sjekke, om det er en av de delene så vil du se det ganske fort pga alt oljen som ligger rundt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2013 ja ser under innsuge at det er mye oljegris... men usikker siden jeg ikke får den jekket langt nokk opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2013 fant ut idag at den lekkasjen var denne oljekontantgiveren.... lille mansjetten hadde vist takket for seg.... men fikk opp røde olje lampen etter bytte av den... så dvs at denne er feil på... (tok fra en delemotor) så forventet ikke at den skal fungere men få tettet lekkasjen siden man ikje får tak i noe før på mandag.. men hvordan er det og kjøre med bilen?røde oljelampen kom ikke opp i d hele tatt før skifting av denne... og får motoren smøring? tør ikke kjøre bilen til verksted ang skift av reg reim på tirsdag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2013 Du kan ta bort giveren, og sette på et t-stykke og ha oljetrykksgiver og en oljetrykksmåler Men hadde bilen oljetrykk før du byttet giveren, så har den oljetrykk enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2013 Skulle til å foreslå den, røk på min. Hadde samme på biltema til under 100lappen hvis jeg ikke husker feil. Litt kronglete å komme til, men 10 min å bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2013 ja den er lett og skifte.... men den giveren jeg puttet inn kom fra en delemotor som hadde vært i høytemp vask... så derfor jeg tror den er død... bilen høres jo greit ut.skal jo sies at den oljen som sto på bilen så ikke ut.. helt svart og nesten sånn at den var klumpet... derfor jeg tenkte på sila og det nede i bunnpannen. men vil tro det er bare den lille giveren. skal inn på tirsdag og få den fikset så håper den lampen blir borte;) har ikke målt oljetrykke men bilen får bare stå til tirsdag;) takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...