18 eller 19 på nye a3 sportback ?

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny her på forumet , jeg har bestilt meg en ny A3sportback med 2 x sline 1.4 tfsi cod 140 hk som kommer i august ( gleder meg )

Problemstillingen min er som følger : bilen kommer med 18 " org sommerhjul (s3 ?) felger som jeg skal bruke som vinterhjul da jeg har nye 225/40-18 yokohama liggende , jeg har plukket meg ut felger for sommer bruk audi R8 felger som jeg i utgangspunktet skulle ha i 19" men vurderer og bestille 18" da jeg kan bruke de nye dekkene som min bil kommer med , som jeg vet vil funke bra . Men er det noen her som vet hvor stor forskjellen blir med 19" med tanke på kjøreføelse + og - med 18 og 19 om det er noe . Er ukjent med audi da jeg har kjørt Japse i mange år . Takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel vil du merke liten forskjell på 18 og 19" med tanke på kjørefølelse og komfort messigt, større forskjell blir jo evt om du går fra 17 til 19 eller 18 til 20...

skal du virkelig tenke på kjørefølelse og komfort så er det jo dekket som oftest er viktig, du finner gode 19" dekk og dårlige 18", å det kan jo ikkje sammenlignes.

 

 

Det høres jo ut som du ønsker 19"(som eg syns nesten er et must), å da vil eg tru det er dumt og kjøpe 18" felger for så og vente med og kjøpe 19"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg "fryktet" da blir det 19 " sommer og 18" vinter

Prøvde og overbevise meg selv om 18" var nok :) men...

Nei det blir 19" så får jeg bare selge org 18" sommerdekkene .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.