Bilen koker etter 5min på tomgang. termostaten opner men vifta starter ikkje?

Anbefalte innlegg

Har problemer me min audi s2 at den koker etter 5min! har akkurat hatt ute motor og overhalt. kan de være sirkulasjosnspumpa`?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som luft i systemet

det og at kjølevifta ikke drar i veien kan lett bidra til dette. spesielt om den koker etter 5 minutter. noe som i og for seg ikke er helt fornuftig da det tar litt tid og få varme i motoren

sirkulasjonspumpa er vel laga for og gå etter at bilen er avskrudd. for og litt mer kontrollere nedkjøling av motor. dvs at den ikke går mens bilen går. kun når du skrur av bilen og motor er varm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de kan ver! hadde ope toppen på ekspansjonstanken å da berre boblet de etter 5min å tempen vart 100grader. korsen kan eg få ut all lufta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel også være tempføleren til vifta. Sitter som regel i bunn på radiatoren en stand. Hvis denne ikke er i orden vil ikke vifta starte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om at vannet sirkulerer? Få konstatert dette først ved å f.eks. kjenne på radiatorslanger/radiator at dem faktisk blir varme. Om dem ikke er det så spinner vannpumpa i luft eller er ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke trykket i kjølesystemet som også er med å aktiverer kjølevifte? Lokket på ekspansjonstanken må vel være påskrudd for å holde på trykket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke trykket i kjølesystemet som også er med å aktiverer kjølevifte? Lokket på ekspansjonstanken må vel være påskrudd for å holde på trykket.

Nei, viften er rent termostatstyrt. Men om motoren koker etter 5 minutter fra kaldstart, så vedder jeg på at vannpumpen er ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.