Understell - alternative fjærbeinstøttelager til VW Golf mk.4/Skoda Octavia 1U5/m.fl.

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg leste i ein tråd på TDI-Forum om ein kar med ein VW Golf mk.4, som angivelig "senka" bilen sin foran med å bruke fjærbeinstøttelager 6N0 412 331 A frå VW Polo 6N1.

Originalt så er det fjærbeinstøttelager 1J0 412 331 C som skal brukast på mk.4 modellane. Ut i frå bilder eg har sett av dei ulike fjærbeinstøttelagera på Sachs WebCat, så ser dei VELDIG ulike ut!! Så ulike at eg blir veldig i tvil om dette er noko som i det heile tatt er mulig.

Valselagera (kulelageret) er for øvrig identisk for både nevnte Polo og for alle mk.4 modellane.

Eg må snart ta ned forstillinga og bytte valselager, då dei "lugger" litt.

Spørsmålet mitt er om det er noken her på forumet med mk.4, som har prøvd å montere fjærbeinstøttelager frå nevnte Polo på Golf mk.4-modellar - om det passer, fungerer, og om det evt også gir senk?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det funker :-) det gir vel mellom 1-1,5 cm senk, men du må skifte den skåla som ligger oppå dempertårnet også til polo6N. gjør du ikke dette, vil du kanskje ikke få igjen panseret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alternativt hvis du kun vil ha stivere, men ikke senk 1ML 412 331

cupra r, hardere gummi enn originale, ellers identiske, fåes kjøpt på skoda/seat møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Det var akkurat det eg trengte å sjå og høyre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.