#1 Skrevet April 6, 2013 Hei Da jeg skulle starte bilen idag, fikk jeg meg en ufin overaskelse. Den står å prøver å dra igang motoren, så plutselig piper det, så kommer det opp et bilde av ei oljekanne også står det: PRESSURE! i displayet. Viking kom selvfølgelig og bare tok med seg bilen, så nå er den på vei til albjerk(der den liker seg VELDIG godt: bh ) Bilen har en 2.0 TDI motor med koden BKD. Noen som har peiling på hva dette kan være for noe? jeg er totalt idiot når det gjelder det mekaniske/elektroniske på biler så det hadde vært flott om noen har vært borti dette før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2013 Hvis jeg skulle gjettet vilt; enten ett defekt pumpedyseelement, eller defekt ledningsnett til dysene i topplokket.. Men det er umulig å si uten å ha kjørt en diagnose. Den røde oljetrykksvarslinga kommer som regel etter å ha dratt den på starteren en stund, normalt det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2013 Ok, men jeg har allerede byttet pumpedyseelement 1 og 3, 2 og 4 gjennstår, men når de feilet så fuska bilen noe enormt, å den oljetrykk varslinga har aldri kommet opp før, merkelig med en ny feilmelding på 3 pumpedyse når de 2 andre ikke har gitt noen varsling overhode? Bilen har gått helt fint i det siste, ikke noe fusk ingenting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2013 *Oppdatering* Bilen har nå vært hos albjerk drammen, de finner ingen feil.....(De har sjekket feillager, sjekket starter og pumpedyser + topp) De greide og resonere seg frem til at det kan være starteren som er problemet, den går på 230 rpm, den skal visstnok gå på 280 ? I tillegg så har de rett å slett oversett det faktum at bilen drikker olje, og at hver gang jeg starter bilen etter den har stått over natta, så kommer det vit røyk, og en lukt som ikke likner grisen. Flere en meg som mener at å betale 5000 for å få vite at d eikke finner noen feil er helt på jordet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...