#1 Skrevet April 6, 2013 Heisann! Har et aldri så lite problem med turbotrykk i S4'en min! Det som skjer er, at eg merker at det "fusker" (nesten som at det skulle ha forsvunnet 1 sylinder) i 1 sek, for og så miste turbotrykk i så stor grad at det så og si er helt borte. Virker som at det går i sikkerhetsmodus. Har lest litt på forum osv, og tenkte å prøve å skifte N-75 ventilen (Boost-controller). Noe eg trodde funket, i 1 hel dag. Problemet viste seg ikke til å være den allikevel. Så har eg lest litt mer, og lurt på om det kan være lmm'en som kan være problemet? Noen som har erfaringer ved dette temaet? Og i tilfelle, kan lmm'en fra en audi 1.8t brukes i motoren min? Tar imot alle tilbakemeldinger, da det er utrolig irriterende å måtte starte om motor, for å få turboene til å kjøre, etter at sikkerhetsmodusen har gjort sin innmarsj. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2013 Om boilen ikke er chippet, prøv bare å ta av pluggen på lmm, du vil da miste abs og esp, men bilen vil gå normalt. Om bilen fusker da også, kan det være noe annet. Lest ut evt feilkoder da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2013 Heisann! Glemte å nevne at bilen er chippet :flau: Har hatt bilen inne til verksted for avlesing av eventuelle feilkoder, men der var det ingen feilkoder som skulle tilsi at noe med turbosystemet hadde feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2013 Sjekk y-stykket for sprekk. Hadde samme problem på min. Da var det en 4cm sprekk helt inntil slangeklemmen. Fikk akkurat fått opp ladetrykk så gikk den i nødmodus og en bøtte med drit. http://forum.vacn.no/showthread.php?126176-Snodig-S4-2-7TT-Problem-l%F8st! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2013 Oi, såpass! Vel, Y-stykket vart bytta til silikon etter at dette var blitt et irritasjonsmoment :\ Men har fortsatt en del andre slanger som er verre å komme til som ikkje har blitt bytta til silikon. Skal gå over litt av hvert når eg får bedre tid Takk for tips Ørjan! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2015 Har da hatt motor utav bilen (turboene ble blåst og måtte skiftes). Det meste har blitt byttet, samt silikonslanger. Har fortsatt det samme problemet. Kan dette være relatert til at chippen kanskje ikke er helt bra? Begynner å bli desperat nå :\ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...