MAKS Lovelig senk på H&R Twintube coilovers?

Anbefalte innlegg

Har et lite dilemma... Skal snart opp å ta hjulstilling + godkjenning, så har jeg lest så alt for mange meninger hvor de tar målinger fra. Har sett folk har fått de godkjent i 33cm fra nav til hjulbue, men gjelder dette alle kit?

Er det noen andre som har erfaringer med det laveste lovelige høyden på H&R setta som blir godkjent? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke TÜV-papirene, ettersom du skal få det godkjent? Isåfall er det bare å lese der;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forskjelig fra bil til bil, du må lese i TUV papirene til den akyuelle bilen og sette den avstanden som står. Det er som oftes avstanden nav skjerm som biltilsynet skriver i vognkortet pga lett og kontrolere ved kontroll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da skal jeg sjekke litt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du artikel nr eller biltype etc

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vw golf mk6, med 55 mm fjærbein.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak

Hinterachshöhenverstellung / Rear axle height adjustment (Sitz oben / at the top)

Art/Kind : verstellbarer oberer Federteller/adjustable upper spring seat

Typ/Type / Kennzeichnung/Marking : HR92-K-X137A01 (eingerollt / graven)

Einstellbereich / Adjustment range

(Abstand Federauflagepunkt auf der Höhenverstellung bis nach oben zu deren Auflagefläche / distance

between the spring support point of the height adjustment and the supporting area of the height adjustment)

Scirocco : 25 – 45 mm

Golf 2WD : 30 – 45 mm

Golf Plus, Golf 4WD, Golf Cabrio : 35 – 45 mm

Settet senker maks 60, så da skal du bruke laveste avstand i oppgitt (30 ), samme foran (240):

Einstellbereich / Adjustment range

(Abstandsmaß zwischen Mitte der Federbeinklemmschraube und der Federtelleroberkante/

Distance between the center of the McPherson strut clamping bolt and the upper edge of the spring seat)

1K (ausgen/except. Cabrio), 1KP : 240 – 260 mm

1K Cabrio : 245 – 260 mm

13 : 225 – 260 mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det 240 fra nav til hjulbue, eller leste/tenkter jeg feil da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er det ikke, 240mm vil bli griselavt ;-)

De papirene var egentlig ganske mangelfulle i forhold til de jeg har sett tidligere fra KW og FK. Sjekket papirene på KW var. 2 til din bil. Disse er også godkjent med maks 60mm senk. Der er det opplyst at senter nav til hjulbue er minimum 320mm. Logisk sett blir det likt med H&R, og du må da altså ha minst 320mm, men kan ha mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det 240 fra nav til hjulbue, eller leste/tenkter jeg feil da?

Fra senter skruen han skrur på her til nedre ringen (den røde elokserte på bildet her)

26_pinchbolt.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for forklaringer! :) nå skjønte jeg det! Har 330 og 340 mm fra nav til hjulbue, så skal jeg måle etter jobb i dag.

Regner med at det blir godkjent til tirsdag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.