#1 Skrevet April 6, 2013 Har et lite dilemma... Skal snart opp å ta hjulstilling + godkjenning, så har jeg lest så alt for mange meninger hvor de tar målinger fra. Har sett folk har fått de godkjent i 33cm fra nav til hjulbue, men gjelder dette alle kit? Er det noen andre som har erfaringer med det laveste lovelige høyden på H&R setta som blir godkjent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2013 Har du ikke TÜV-papirene, ettersom du skal få det godkjent? Isåfall er det bare å lese der;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2013 Det er forskjelig fra bil til bil, du må lese i TUV papirene til den akyuelle bilen og sette den avstanden som står. Det er som oftes avstanden nav skjerm som biltilsynet skriver i vognkortet pga lett og kontrolere ved kontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2013 Ok, da skal jeg sjekke litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2013 Har du artikel nr eller biltype etc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2013 Vw golf mk6, med 55 mm fjærbein. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2013 Bak Hinterachshöhenverstellung / Rear axle height adjustment (Sitz oben / at the top) Art/Kind : verstellbarer oberer Federteller/adjustable upper spring seat Typ/Type / Kennzeichnung/Marking : HR92-K-X137A01 (eingerollt / graven) Einstellbereich / Adjustment range (Abstand Federauflagepunkt auf der Höhenverstellung bis nach oben zu deren Auflagefläche / distance between the spring support point of the height adjustment and the supporting area of the height adjustment) Scirocco : 25 – 45 mm Golf 2WD : 30 – 45 mm Golf Plus, Golf 4WD, Golf Cabrio : 35 – 45 mm Settet senker maks 60, så da skal du bruke laveste avstand i oppgitt (30 ), samme foran (240): Einstellbereich / Adjustment range (Abstandsmaß zwischen Mitte der Federbeinklemmschraube und der Federtelleroberkante/ Distance between the center of the McPherson strut clamping bolt and the upper edge of the spring seat) 1K (ausgen/except. Cabrio), 1KP : 240 – 260 mm 1K Cabrio : 245 – 260 mm 13 : 225 – 260 mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 10, 2013 Så da er det 240 fra nav til hjulbue, eller leste/tenkter jeg feil da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 10, 2013 Nei det er det ikke, 240mm vil bli griselavt ;-) De papirene var egentlig ganske mangelfulle i forhold til de jeg har sett tidligere fra KW og FK. Sjekket papirene på KW var. 2 til din bil. Disse er også godkjent med maks 60mm senk. Der er det opplyst at senter nav til hjulbue er minimum 320mm. Logisk sett blir det likt med H&R, og du må da altså ha minst 320mm, men kan ha mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2013 Så da er det 240 fra nav til hjulbue, eller leste/tenkter jeg feil da? Fra senter skruen han skrur på her til nedre ringen (den røde elokserte på bildet her) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 11, 2013 Ok, takk for forklaringer! nå skjønte jeg det! Har 330 og 340 mm fra nav til hjulbue, så skal jeg måle etter jobb i dag. Regner med at det blir godkjent til tirsdag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...