#1 Skrevet April 7, 2013 har en a4 1,8tq. som ifølge tidligere eiere er den ikke chippet, den lader mellom 0,6 og 0,9. varierer litt mellom vær og vind. men lurer på om den skal lade ca.1,1 om den er chippet. har for øyeblikket original resirk ventil. venter på forge 007p ventil i posten. hva gjør evt en forge 007p ventil kontra en origal med ladetrykk? trenger litt lærdom ang resikr og ladetrykk. er min første turbobil som er ustabil. nå skal det sies at trykket bilr målt med en "autogauge" måler. men kjenner bra forskjell fra den lader 0,7 til den lader 0.9/1 bar. hvis bilen er chippet å den skal lade 1,1/1,2 vil det vel være mer forskjell. mener å ha lest at origonal ventil klarer max 0,8bar, men mange kjører jo med chippede biler med original resik ventil. er ikke redd får å ha kastet bort pengene på en forge da det sies det er det beste, men lurur bare på om det vil gjøre noen forskjell og om det er andre plasser jeg burde letet etter trykkfall. virker som ar det er meget stabilt mellom 0.7 - 0.9 i trykk. alle innvendiger blir tatt imot med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...