Bunnpanne dilemma! Bytte selv eller verksted? Golf 6, 2.0 TDI.

Anbefalte innlegg

brukte ni timer i går til og montere nytt senkesett og nye sommerfelger på min golf 6, 2.0 TDI.

skulle så kjøre ut på veien og etter 50 meter ligger det en stor firkantet pynte stein som er bil har mistet. den får jeg selvfølgelig i bunnpanna og oljen begynner og renne.. var så lav sol så imens jeg ordnet med og finne briller så skjedde selvfølgelig dette..

så lurer da på om det er billigere og en smal sak og bytte bunnpannen selv isteden for og sende den på verksted?

nå står den ved jobben til en kamerat der det er alt av verktøy og oljebrønn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på mk4 er det veldig lett, da du bare kan skru panna rett av uten å løfte på motor osv, usikker på hvordan det er på mk5, men om det ser ut som du kommer til alle skruene bør det gå fint ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fantastisk : ) jeg får dra tilbake etterpå og se åssen det ser ut. skru av grusplaten ect.

vet noen evt åssen det blir med nybil garantien hvis jeg bytter bunnpanne selv?

og pris på en bunnpanne hos møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nesten senkesettet ditt har spolert for div garantier allerede, du har montert uoriginale understellsdeler og du har gjort jobben selv, tror nok Møller vil henge seg opp i det ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nesten senkesettet ditt har spolert for div garantier allerede, du har montert uoriginale understellsdeler og du har gjort jobben selv, tror nok Møller vil henge seg opp i det ja.

Tror han mente i forhold til videre garanti på motor eller? Da har det vel strengt tatt ikke noe å si om man har senkesett på bilen. Bytter du bunnpannen selv kan du imidlertid si hade-bra til garanti og reklamasjon på motor :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble til at jeg leverte bilen på møller. viking hentet bilen isted så nå står den der.

senkesettet er godkjent i vognkort og bilen er heist til godkjent høyde. jeg monterte tilbake på vinterfelgene også. så får håpe det ordner seg fort : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mister ingen garanti ved å montere senk selv, men det blir vurdert om det kan ha grund i det som evt blir ødelagt og da kan de nekte deg garanti ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk skriftlig at all garanti ble opprettholdt DERSOM senkesettet ble montert av møller selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Møller sier det er ok så er det ikke noe problem, men bilfirmaer vil som regel prøve så godt de kan å sno seg unna garantirepp hvis de finner ut at bileier har forandret noe på bilen så den ikke lenger er original, min bil har feks full servicehistorikk men kun de første to år på merkeverksted, dermed nekter Møller meg repp av rustskade selvom det er 12 års garanti mot slikt, bilselgere er nå engang bilselgere hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.