Immobil activated tuller seg av og til ved start av bilen (golf4)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Noen ganger når jeg skal starte bilen får jeg varsel som sier "immobil activated" jeg må da ta ut inn nøkkelen av teninngen, alt fra 1 til 10 ganger, gjerne snu nøkkelen, for så å fint kunne starte bilen.

Dette skjer kanskje 50% av gangene jeg skal starte bilen, noen som har forslag til hva som kan være gåent?

Selv så mistenker jeg styreenheten til sperra eller den rfid senderen som sitter i tenninga. Nøkkelen er passiv så må isåfall være at sporet er slitt hvis det er snakk om selve nøkkelen.

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bare en nøkkel?

Om flere, samme problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare en.

Har en verkstedsnøkkel(?) sånn uten fjernstyring liggende, men virker ut som denne ikke er kodet for bilen i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulige feil er "mottaker" på tenningslås (kabler inn på denne) og/eller sluttstykke på tenningslås. Alternativt styreenhet til ss eller annet elektrisk (tviler på dette). Mener jeg har lest at om-koding av nøkkel har hjulpet også.Ville begynnt med "mottaker" og sluttstykke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info, får ta å demontere plasten rundt der og ta en titt på kablinga og kontaktene i første omgang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du har nede alt plastikken rundt tenningslås, så kan du se om du klarer å koble ifra kontakten som går inn på sluttstykket. Så kan du sette nøkkel inn i tenningslås (for å gi ss signal fra nøkkel). Nå kan du jumpe over på kontakten og starte bilen (bare du vet hvilke ledninger du skal jumpe over). Starter den fint nå, er det trolig sluttstykket som er slitt. Koster ikke mangen kronene for et nytt. På min mk3 var det en grei jobb å bytte, sleit litt med en hylse på rattstammen, men dette mest fordi jeg manglet rett verktøy. Vil tro det ikke er så ulikt på en mk4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.