Bytte til stivere wastegate fjør med chip (s2 3b)

Anbefalte innlegg

Fikk idag byttet slangen fra insug til ic som var hull i fra før, samt den utifra turbo, og den lille oppe ved spjeldet til silikon slanger. Ble noe bedre, men mister fortsatt trykk. Bånn gass i 5 gir går den opp til 1,4 men legger seg deretter på akkurat 1 bar å ligger der stabilt. Kan det virke som at det ikke er lekkasje lenger, men at det er noe tull med trykkjusteringen.Wg ikke greier å holde på nok trykk eller lignende? Har ikke fått trykktestet mellom lmm og turbo, siden jeg ikke greide å bygge opp noe trykk imellom der når jeg prøvde. Har nå et sveiset rør inn på turbo istedenfor den orginale slangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje imellom innsug på turbo og lmm er ikke trykksatt, du ville evt. bare fått feil måling og rar gangen.

Om rørgaten din er tett så blir neste å se på wg, skulle til å si det høres ut som n75-ventilen din roter men du skriver i 1.post at den bare henger tilkoblet og at du kjører mbc. Kan det være noe tull med den da? Har du mulighet til å låne en for å prøve?

En annen ting i tilfelle du har glemt det, turboen klarer ikke holde 1.4 hele veien ut, hvor begynner trykket å falle? Før 4000rpm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, mbc kjøpte jeg ny i fjord en gang mener jeg, pga at den som satt der fra før ikke fungerte. Vet at turboen ikke holder 1.4 helt ut, men trykket begynner å falle før 4000 ja. Husker ikke helt i farta, men mener imellom 3-4000 hvertfall. Er slik at jeg må gire med en gang den oppnår 1.4 bar hvis ikke begynner trykket å falle. Kan altså ikke holde trykket oppe i flere sekunder særli i lavere gir om du skjønner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, velg 2. eller 3.gir, gi gass på rundt 3500rpm eller det området hvor du har 1.4bar ladetrykk og bruk bremsen for å holde farten nede og turtallet på samme område mens du har gass, faller trykket da så må det være en lekkasje et eller annen sted som du ikke har oppdaget enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg prøve med det. Takk for gode tips:) vet du forresten på hvilket turtall turboen ikke greier å holde med lengre på slikt trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg husker ikke lengre, jeg kan få sjekket det opp i løpet av morgendagen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sjekket opp med en original aan motor og turbo,

 

Den begynner å lade på rundt 2500rpm,

faller under 1,5bar på 4000rpm,

faller runder 1.3bar på 5000rpm

faller under 1,0bar på 6300rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.