Felg og senk til 01 mod Passat

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en passat 01 mod med orginalt sportsunderstell (20/20, rett meg hvis jeg tar feil) og 8,5x19" RS6 felg. Ble litt usikker på ET, men tror det er 35..

Uansett, har planer om å senke litt og lurer på om noen har anbefalinger på hvor mye jeg kan/bør senke mtp felgdimensjonen jeg har, samt hvilken dekkdimmensjon jeg bør bruke. Er ikke ute etter blodsenk, men sånn passe pen senk;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har en passat 01 mod med orginalt sportsunderstell (20/20, rett meg hvis jeg tar feil) og 8,5x19" RS6 felg. Ble litt usikker på ET, men tror det er 35..

Uansett, har planer om å senke litt og lurer på om noen har anbefalinger på hvor mye jeg kan/bør senke mtp felgdimensjonen jeg har, samt hvilken dekkdimmensjon jeg bør bruke. Er ikke ute etter blodsenk, men sånn passe pen senk;)

 

Eibach 35-40mm fjærer fungerer fint, også med originale dempere. 235/35 19 går fint, men velg et dekk med litt avrundede skuldre (ikke den brede firkanta sorten som Brigdestone etc, for det kan spore noe så inni h...).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så kan du kjøpe coilovere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velger du fjærer som senker 40/40 f.eks kan du oppleve at bilen blir lavere bak enn foran. Skulle du velge senkefjærer burde du finne f.eks fjærer som senker 40/30 for å få penest senk(ser likt ut foran og bak). Ellers er justerbart absolutt å anbefale :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

feks. 40/40 hadde ikke vært aktuelt da jeg også har intrykket av at bilen ser mer senket ut bak enn fremme. Vurderer å gå for justerbart ja, noen anbefalinger her? Kom gjerne med forslag på rimelige og dyrere sett. Ønsker kvalitet selvfølgelig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendt deg en PM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,

 

Har en 01 3bg som skal senkes med 19" i løpet av helga. Kan legge ut noen bilder i løpet av søndag så kan du få se hvordan min blir, vist det kan vere til hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,

 

Har en 01 3bg som skal senkes med 19" i løpet av helga. Kan legge ut noen bilder i løpet av søndag så kan du få se hvordan min blir, vist det kan vere til hjelp :)

 

Ja, legg gjerne ut bilder når du er ferdig! Fjærer eller justerbart du skal montere? Hvor mye tenker du å slippe bilen ned? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal montere justerbart. Hvor langt ned den kommer er ikke bestemt enda, kommer til og prøve meg fram å se hva som blir best :)

Kan måle fra bakken og opp til hjulbue på alle justeringen jeg tar, så har du noe å gå etter :) Du må bare legge på 20mm, da min ikke har orginalt sportsunderstell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører Supersport Black Evolution fra P&R, er andre bilen jeg har det på nå. Veldig fornøgd med det. Både kvalitet og komfort. Anbefalest!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører Supersport Black Evolution fra P&R, er andre bilen jeg har det på nå. Veldig fornøgd med det. Både kvalitet og komfort. Anbefalest!

 

Ja, jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe dette settet. Hørt mye bra om det også er det grei pris:) Har du sluppet den ned mye? Ser vi har samme bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eibach 35-40mm fjærer fungerer fint, også med originale dempere. 235/35 19 går fint, men velg et dekk med litt avrundede skuldre (ikke den brede firkanta sorten som Brigdestone etc, for det kan spore noe så inni h...).

 

235/35 19 er det jeg har nå, men er 225/35 19 noe du heller ville anbefalt? Er jo pent med litt strekk, samt mtp at jeg skal senke bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også Supersport Black Evo på Passaten min. Iår skal jeg kjører med 9x19 ET35 og 225/35/19.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe dette settet. Hørt mye bra om det også er det grei pris:) Har du sluppet den ned mye? Ser vi har samme bil.

 

Ja tror ikke du vil angre :) Ja skrudde den enda litt ned i dag, og er fortsatt godt fornøgd! Ble ikke pinnstivt som mange andre, og heller ikke for mykt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.