#1 Skrevet April 9, 2013 (endret) PROBLEMET ER LØST, bare et kjapt spørsmål! Den skruen som sitter fast er selvfølgelig helt ødelagt på begge sider. Ikke i helvette om jeg får på mutter igjen der. Trodde jeg hadde nye liggende, men det hadde jeg altså ikke. Vil det være mulig for meg å skru på toppskruen, og kjøre forsiktig med bilen uten boltene til møller for å kjøpe meg nye? Evt finne noen som passer halveis som en løsning til jeg får kjørt og kjøpt nye?? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Skal bytte Tannstang på bilen min, og tenkte jeg skulle demontere den gamle før jeg fikk den nye. Møtte på et par problemer, spesielt endeledd. Sånn som jeg har forstått det er dette en skrue som egentlig skal være helt løs, men hos meg sitter bom fast. Har prøvd med varme og hammer, men skjer ingenting. Hjelp settes stor pris på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2013 større hammer :-) er mange som setter seg noe inni helvete , men har ikke hatt noen som ikke har tapt for middels slegge her enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2013 Prøvd og fått rotasjon i bolten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2013 Får ikke rotert den på noen måte, og har brukt relativt stor hammer! Men det er altså trikset, bare denge hardere? Er jo litt redd for å smelle til hjulbuen å ødelegge noe om jeg skal til med større slegge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2013 Ja ser den, er det som er driten med dem, men jeg pleier bare og legge hjulet over mot ene siden og dra til med slegga, setter muttra på til man får den i vei så langt det går også eventuelt en dor mot slutten, man får jo ikke vridd den noe serlig før man får den litt ut eller da en er låst i bakant. Men pleier og gå greit med den middels slegga vi har på joben her i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2013 Får vel ta meg en tur ut og prøve etterhvert. Har en vanlig størrelse hammer med "sleggehode" som er ganske tung. Gitt den juling med den uten noe hell. Får prøve å dra frem større utstyr da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2013 Ville brukt mere varme, mye varme, også fått rotasjon i bolten og så slå den ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2013 Den bolten der har vel en D-form på baksiden som låser i en utfresning i godset den ligger an mot? Ikke rare rotasjonen man får på den før den har blitt dytten noen mm bakover da Ville prøvd med litt varme her, det burde vel gå greit uten å brenne i stykker for mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2013 Har vert borti å måtte borre ut den skruen og. For varmer du for mye ryker endeleddet og, om du ikke hadde tenkt å bytte det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 9, 2013 Den sitter som faen problemet er at du får ikke noe skikkelig slag pga hjullagerhuset gir etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 9, 2013 Bolten sitter i et spor i endeleddet, å for meg ser det ut som at endeleddet er presset ganske mye ned, så da vill bolten bli stående mere i spenn, så denne ville jeg ha fått opp igjen før jeg hadde fortsatt. Ellers er jo CRC rustløser en grei tingå ha i slike situasjoner. Spray godt på inn mellom sprekken midt på godsett, da det er der dem som regel ruster fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 9, 2013 Endeleddet bryr jeg meg ikke så mye om, har nye liggende Fikk det til. Brukte mye mer varme, slo hardere og lenger. Er helt gåen i alt av armer og hender hehe. Så da håper jeg at den nye tannstanga kommer imorgen og at det går relativt smertefritt! Takker for all respons! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 10, 2013 Oppdatert førstepost med nytt spørsmål. "Den skruen som sitter fast er selvfølgelig helt ødelagt på begge sider. Ikke i helvette om jeg får på mutter igjen der. Trodde jeg hadde nye liggende, men det hadde jeg altså ikke. Vil det være mulig for meg å skru på toppskruen, og kjøre forsiktig med bilen uten boltene til møller for å kjøpe meg nye? Evt finne noen som passer halveis som en løsning til jeg får kjørt og kjøpt nye??" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 10, 2013 Jeg ødela min bolt også når den skulle ut, satt bare i en vanlig bolt + mutter, kjørte med det meget lenge og det fungerte bra. Byttet den omsider ut med en orginal bolt fra Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 10, 2013 Bolten på toppen er faktisk en del av camber/bumpstear justeringa fant jeg ut her for litt siden. skal justeres sånn at armen er mest mulig rett ut i kjørehøyde mener jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...