Gummimasjett på vakumservo på sentrallås

Anbefalte innlegg

Vet noen hvor man får tak i disse her? irriterende å bytte hele dritten når det bare er denne som ryker.

pm_audifans_Wanted.3274.paraickenny.0.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle audi vw med vakumsentrallåsartikel_0001147_b_1.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en løs pumpe fra Golfen liggende, men der var mansjetten borte, ellers kunne du fått den. Men en hugger må vel kunne hjelpe deg hvis den ikke finnes å få kjøpt løst

Edit: Nå har jeg søkt på både tysk og engelsk ebay, og nesten alle som er der der mangler denne mansjetten. Er du sikker på at den alltid skal være der? Kan se for meg at dette kan bli tregt og stivt i kulda. Og det er vel såpass støvfritt inni dørene at det strengt tatt ikke trengs?

Men prøv http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4D-D2-Stellmotor-Heckklappe-4D0862153B-/111043367893?pt=DE_Autoteile&hash=item19dab353d5

eller

http://www.ebay.de/sch/i.html?Modell=80%7C80%2520Avant&_sacat=0&_from=R40&_dmpt=DE_Autoteile&_nkw=audi%20stellmotor&_sop=2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Terje, den mansjetten må være der, ikke for støv men for at vakum servoen i heletatt ska virke. Lekker den så lekker systemet å pumpa går å går til den sopper pga timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selger ikke møller den mansjetten løs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Terje, den mansjetten må være der, ikke for støv men for at vakum servoen i heletatt ska virke. Lekker den så lekker systemet å pumpa går å går til den sopper pga timer.

Jeg er ingen ekspert, men det tviler jeg på. Det er en gummibelg inni kolben, som staget er festet på. Volumet med over/undertrykk er på den siden hvor luft kobles til. Det er ikke over/undertrykk på stagsiden.

For å "bevise" det var jeg en tur i garasjen og blåste/sugde på den løse jeg har, uten mansjett, og den virker utmerket uten mansjett.

Kan du ha sprekk i belgen? I så fall kan jeg tenke meg at mansjetten vil kunne føre til at den allikevel virker (og ikke virker uten mansjett). Men etter noe tid kan jeg ikke tenke meg at det er tett nok mellom mansjett og stag i ytre enden?

Men jeg kan ta feil. Spesielt fordi på bildet du viser er lufttilkobling og stag på samme side, det er den ikke på den jeg har/hadde på Golfen. I så fall er det mansjetten som er belgen i ditt tilfelle og ingen belg/membran i bobla (men da er det ikke likt på alle Vw/Audi med vakuum, som du først skrev...)

Den jeg har fra Golfen ser omtrent slik ut: http://www.ebay.it/itm/Stellmotor-ZV-Heckklappe-VW-Golf-3-1-8-Bj-93-/400435264943?pt=DE_Autoteile&hash=item5d3bcd3daf og der ser man at mansjetten er uten flex, dvs at staget glir ut og inn av mansjetten. Det finnes også noen som ligner på Audier: http://www.ebay.de/itm/Stellmotor-Heckklappe-Audi-80-B-4-Limousine-Bj-1991-/230921056897?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AAudi%7CModel%3A80&hash=item35c3f7b281 Også denne uten flex i mansjetten, ser det ut til. Men da er det et tilkoblingsstykke på bobla, mens på de du viser er flere bobler koblet i serie (en luftkobling på hver side), og i så fall er det ingen mambran inni bobla. Så godt mulig du har rett.

Kan det være at disse ikke selges løst fordi de ikke kan monteres (tres på staget) uten at tettingen mot stag går dukken?

Mer googling: 443 906 102 G, men der ser det ut til at flexen er i ytre ende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå hatt dette problemet på en audi 80 en a8 to a6 er å alle har to vakumslanger på seg en på hver side, å på alle bilene har det bare vært å skifte gummibelg, det går helt fint å skifte gummibelg uten at den går i stykker, det er mye lettere enn å ta ut hele uniten vanligvis. Så dersom noen kommer over løse sånne belger så vil jeg ha, har flere servoer liggende hjemme uten belg nå da jeg har kjøpt nye å bare brukt belgen.

De to siste du sente link til Terje er lik belg bare den er i en posisjon at staget er trukket inn, drar du staget ut så kommer belgen og ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt litt mer og flere (tyske) har funnet ut at disse ikke finnes å få kjøpt løse. Eneste alternativ som er foreslått er å bruke krympestrømpe utenpå. Det vil jeg anta bare fungerer på den tynne delen, og da med overlapp på stag og mansjett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir desverre for stivt med krympestrømpe, har prøvd å legge et lag med sikaflex på den med hull i nå så jeg får se om det funker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det funker med et tynt lag sikaflex rundt mansjetten, men spørsmålet er bare hvor lenge?IMAG1493.jpg

IMAG1492.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.