#1 Skrevet April 9, 2013 er det noen som har montert El-seter fra audi s6 C4 inn til audi a6/s6/100 eller som veit åssen man kan få dette til å passe? har sjekka litt ut, funnet ut at den eneste forskjellen på festinga er at festetraversen som fester setet i forkant er forskjellig, kanskje mulig å ombygge dette? eller så er det mulig å kjøpe en ny travers oss møller (anner ikke pris enda) ser ut som det er bare å ta å borre ut pongt sveisinga der og sette inn en ny festetravers og sveise den fast el biten har jeg ikke tenkt så mye på enda takk for svar =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2013 Har byttet fra manuell standardseter til el-skinn-sport fra en 1996 S6 4.2 pluss, det er litt arbeide ,modifisering. Må kappe vekk braketten som holder justeringsskinenn for setet ,frem og bakover. Det andre var at på min bil den gang, 95 C4 2.6 manuell, var det ingen braketten/hull til å skru inn det ene av de 2 boltene, i framkant av skinnene. El-modulene passet rett inn, både justering og varme. Vekten på disse el- setene tilsvarer nesten at du alltid har med ekstra passasjer - Dvs 70 - 80 kg for de to fremseten. Hadde ikke gjort denne jobben idag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2013 ok, men el-modulene passer rett inn? hva mener du med det? er det bare å koble i orginal kontakta? eller må du ha hvertfall det orginale ledningnettet til el-setene forand? foresten, dette skal inn i en audi A6 2.5TDI 1996 model (har varme i setene) ikke el-seter orginalt. takk for svar =) mvn anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2013 Det er noen år siden jeg monterte, jeg plugget inn kontakten , som mulig kun styrer setevarme. Monterte ikke styreenheten/ memory for setene. Laget egen strømkrets for å få inn strøm til el-motorene. Ble fortalt at det lå airbag i sete, det har jeg ingen formening om blir koblet til eller ikke. Når det gjelder braketten , som ikke lå i gulvet, en alu- brakett, så ble det en annen løsning, da disse brakettene kostet hos møller, det samme som jeg ga for setene. Sikkert enklere å få tak på de idag. Obs , og test ut om motoren som styrer seteposisjon fremover og bakover virker, forsvarlig de øvrige motorer. Mener det er 3 stykk pr. Sete. Veldig kjedelig å ikke kunne justere, jeg hadde litt jobb med å reparere den ene motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2013 ok skjønner ^^ har sjekka hva disse "brakketene" koster på møller. dem ligger på 1900kr for begge sider forand (da snakker vi hele den "feste" bjelken over der man fester setet. takk for svar =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 10, 2013 Tviler sterkt på at det er noen airbag i setet, dersom det også kommer fra en C4. Det ene festet foran blir hengende i lufta, men har man kunnskap nok til å sveise og kappe så klarer man fint å lage en liten solid boks som braketten hviler på og kan skrus fast i. Tror det blir unødig mye jobb å fjerne den orginale bjelken og bytte den ut. Hvis du ikke skal ha memory-ledningsnettet så trenger du kun pluss og minus til setet for at motorene skal fungere fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...