#1 Skrevet April 9, 2013 Jeg ble stoppet av statens vegvesen, hvor jeg måtte kjøre avgårde med en mangellapp og må vise bilen hos BT. Der sa dem at ledlys i parklys er ulovlig, ledlys på skiltlys er ulovlig. Ettermontert xenon i fjernlys var også ulovlig, selv om jeg har automatisk høydejustering, og lyktespylere. Men å ettermontere 2stk 1000Metere I grillen med xenon, det var lov. Er dette riktig? Gjelder en 99modell Audi A4 b5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2013 Ja, det er riktig. Ingen av LED-pærene kommer med E-merking, og dermed er det ikke lov å bruke dem. Xenon i fjernlys er lov, hvis lyskasterne er laget for xenon fra fabrikk, men konverteringskit tror jeg ikke er lovlig. Er ikke sikkert de vil si noe på akkurat det men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2013 er det ikke nye biler med led i lykter og skiltlys? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2013 er det ikke nye biler med led i lykter og skiltlys? Jo, men da er lyktene laget for dette. Det er ikke montert LED-pærer i vanlige lykter i de tilfellene. Audi kan til og med leveres med LED hovedlykter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...