Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte reg. reima på sciroccon. I denne forbindelse fikk jeg et lite problem.

Den gamle reg. reima var så løs at jeg fikk den av uten å løsne stramme hjulet. Er vel bare flaks at den ikke har glippi over noen tenner under kjøring.

Alt demontert, og jeg skal finne merkinga på de forskjellige stedene. Kamhjulet er ok, her har jeg merkinga. Så kommer vi til veivhjulet...... Har jo selvfølgelig klart å flytte på dette etter at reima ble tatt av. Jeg finner kun merking på reimhjulet utenfor tannhjulet. Problemet er jo at jeg har tatt ev dette reimhjulet uten å merke hvor det satt. Har nå fire posisjoner å sette reimhjulene i... Dessuten hvor skal merkingen stå når den er i riktig posisjon????

Er det noen som har "oppskrifta" på reg. reim bytte???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

reimhjulet passer kun en vei :) er ikke lik avstand mellom bolthulla

merket skal peke rett opp. du bør legge inntil nedre deksel når du setter veiva på merket. så treffer du rett på

evt så kan du bruke merket på svinghjulet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, får kanskje prøve å sette i bolta da :) Har bare sett på hjulet, og syns det ser ut som det er samme avstand mellom hullene.

Da får jeg sjekke merking i deksel å. :) Takk for hjelpen så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

neida. de er ikke på samme avstand :) trenger ikke bolter. bare sikte. passer som sagt bare en vei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde de bolthulla var like eg, men at det er en liten 1mm kul som skal inni et hull i reimhjulet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, de er ikke like :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler du,så finner du frem ei tynn gjengestang(jeg har brukt sveisetilsett),og setter den nedpå stempelkrona gjennom plugghull.Merk av med tusjmerke for å ha ett referansepunkt, så ser du når stempel er på topp dødpunkt.Men greit å sjekke med deksel også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bolt hullene var ikke like. Så da har jeg fått det i riktig posisjon i forhold til veiva. Men har nå et nytt problem.

Dekslet er faktisk ikke helt. Var kun halvparten som satt der. Så da sitter vel merket på den delen som mangler.

Noen som har dette liggende å slenge??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dekslet er delt mellom øvre og nedre.

merket sitter på nedre selvsagt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.