#1 Skrevet April 9, 2013 Monterte 7 eksos kam på en kompis sin S6, men støtte på litt uventet problem. Fusker litt. Og har,prøvd opp og ned i mente, dvs flytte eksos kam et hakk ene eller andre vei, samme med innsug. Til og med registeret. Alle merker stemmer tipp topp. Men vil ikke gå rent, noe den seff gjorde med org kammen. Testet litt i stad, ikke noe drag i den. Går tilsynelatende rent over 3000 ved veldig jevnt pådrag. På tomg hakker den litt, akkurat som om det mangler 1 syl. Og det snåle er at om jeg napper av plugg til syl 4 er det ingen endringer på tomgang. Men ved litt turtall er det endring. Software er beregnet til 7a eksoskam. Identisk oppsett som min tidligere S4, også SW. Gikk som smurt der både med 7a og original. Spekulerer i om jeg blir lurt av en sløv coil eller plugg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2013 Er vel ikke utenkelig at ledningsmatta til coilene har kapitulert litt når du har tatt av coilrekka, ofte helt oppmorkna de ledningene. Der ville jeg starta i alle fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2013 Ja, må jo være noe der i området. Coilene er relativt nye, ca 2 år. Men ser at kabler er skjøtet. Så får sjekke der. Litt snodig at 7a kammen ikke har ringen som merker 0 pkt.. men sammenlignet med aan kammen, så skal det være ok. Var vel 4 "hakk" fra kile sporet til kam drevet. Har uansett testet både 1 og 2 hakk hver vei på eksos kammen. Men ser at merker på kam drev ikke matcher helt overens med hverandre og topp-flate uansett posisjon. Men så er det vel bare.. slakk kjede etc.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2013 Annen teori: Har ikke 7A-kam noe høyere løft? Kun marginalt høyere løft (evt større diameter utenom loben) kombinert med slitne/grodde løftere kan gjøre at du ikke får helt tett i en ventil. Før du kjører særlig mye mer, ta en kjapp komptest så du ikke brenner noen ventiler! (BTDT..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 11, 2013 7A har høyere løft ja, men lik timing. Men siste runde bekrefter vel igrun at det er noe annet som spøker.. satte inn orginal kammen igjen, samme problemet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 11, 2013 sliter med det samme selv på aan med 7a kammer. fjusker under 300rpm, går rent over:) hva software har du, oppsett ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 11, 2013 Dette er GT 3071 oppsett med SW fra 034. RS2 mani etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...