#1 Skrevet April 9, 2013 Noen som kan forklare meg forskjellen på en 101 hk og 130 hk? Er det kun software? Kan man da chippe en 101 hk til 170 hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2013 Turbo og dyser. Sett på større turbo og dyser fra 130 så kan den chippes til 200:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2013 Fratelli bosio-dyser gjør susen her.. haha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2013 Noen som kan forklare meg forskjellen på en 101 hk og 130 hk? Er det kun software? Kan man da chippe en 101 hk til 170 hk? Det er mekaniske forskjeller på både dyser og turbo - OG det er forskjeller på software. Dysene på ein 101hk kan med chipping levere nok drivstoff til ca. 170 hk, meiner eg å ha lest. Dysene til 130hk og 150hk er like, og kan levere drivstoff til ca. 230 hk. Fratelli Bosio har dyser-spisser som heiter R783. Med disse montert og balansert på 130/150-dyser, kan dysene levere drivstoff til ca. 270 hk. Men dei er umulige å få tak i for tida. Ved disse effektuttaka så er vel dysene "åpne" i ca. 42 grader, noko som er ansett som maksimalt av det som er tilrådelig. 101hk-turbo kan typisk være ein Garrett GT1749V - også kalt VNT-15. Disse klarer med god software opp i mot 150hk. 130hk-turbo kan typisk være ein Garrett GT1749Va - også kalt VNT-17. Disse klarer med god software ca. 170hk. 150hk-turbo kan typisk være ein Garrett GT1749Vb - også ein VNT-17. Disse klarer med god software ca. 185 hk. Eg har for enkeltheits skuld kun nevnt Garrett, men det fins også KKK-variantar av disse. Det fins sikkert noken som påstår at det kan takast ut meir effekt, men då går eksostemperaturen (EGT) drastisk opp, og holdbarheita drastisk ned! Så eg er litt ueinig med Knut-Erik om at du med kan chippe til 200 med turbo og dyser frå 130hk. Dyser ja, men turbo definitivt nei... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2013 Grunden til at jeg sa det er for at det er det jeg har gjort. Jeg kjører med GT1749Vb, FMIC og org 101 dyser og bremset 176,8 på hjula. Der stoppet dysene mine. Bytter jeg dyser burde jeg lett dra 200. Prøvde også ett drag med NOS. Da øket effekten til 186,4. Men uten mere diesel klarer jeg ikke hente mere effekt. . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 11, 2013 Da endte vi med å kjøpe en 130 hk tilslutt... Satser på en chip til denne etterhvert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...