Rust i fals, hvordan fikse?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Audi 200 med rust i bakplata, og særlig ille i falsene under baklyktene. Hvordan skal jeg fikse dette da platene overlapper hverandre her? Det hadde jo vært en enkel sak om det var midt på ei plate, men her er jeg litt usikker på hvordan jeg bør gå frem.

 

Hva ville dere gjort?

 

Bilde227[1].jpg

Bilde226[1].jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kappe ut hele delen og tilpasse ny.

 

Skal du ha det til å se 100% oem ut så må du lage to nye biter, med fals. slik at du får samme looken som nå.

 

Hadde samme problem på en audi 100 jeg hadde. Der slipte jeg det helt ned først, men viste seg at rusta hadde begynt mellom platene, så det var ikke noe vits i fikse på det. Må kappes vekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at dette kun er to plater som ligger oppå hverandre?

 

Om jeg sandblåser, kapper ut rusta/hullet i platedelen ytterst, sandblåser plata under, (evt kapper og sveise den om det er hull i den óg) og sveiser den ytterste plata? Må jeg grunne den innerste plata før jeg sveiser den ytterste slik at det ikke ruster mellom/ fra innsiden med en gang? (Grunne med hva?) Eller går det an å komme til fra baksiden med epoxy og tectyl?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen flere som kan komme med innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.