#1 Skrevet April 11, 2013 Hei! Har en caddy som er noe tungstartet. må dra den 5-10 sek før den fyrer. Har skjedd noen ganger at den plutselig stopper også, da kan man dra den på startern til batteri er tomt uten at den starter. Setter den på lading og prøver dagen etter så starter den igjen. Noen som har vært borti lignende? Har en feil kode på EGR, har tatt av denne og gjort den rein uten hell. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2013 Jeg har en 2.0 TDI, men akkurat samme problem, jeg har byttet glødeplugger og batteri, det ble bedre av det. men så gikk dne tilbake til å bli vrien, ifølge møller så kan det være starteren, de vil bytte den på mistanke.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2013 Nå stopper bilen hele tiden. Kan starte den og kjøre 500 meter før den stopper. Da starter den ikke igjen før etter noen timer:/ Noen som hvet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2013 Hvis du har feilkode på egr-ventilen kunne det kanskje vært lurt å begynne med å fikse det problemet også se om symptomene fortsatt er der ? Kjipt å begynne å kødde med masse annet om det faktisk er den som tuller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2013 Er det noen som hvet hvor hjernen sitter plassert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2013 Ingen som har noen tips? begynner og gå tom får idèr. Har no skiftet -Egr ventil+vacum ventilen til den -kamaksel sensor -glødeplugger -motor rele`r -diesel pumpe -gass spjeld. Har en hel delebil til rådighet, så skrik ut hvis det er noe jeg burde prøve og skifte over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2013 Skifta dieselfilter, luftfilter ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2013 dieselfilter er skiftet. Har ikke skiftet luft filter, skal prøve det:) takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2013 Ser fort om luftfilter er gammelt og tett ved å ta en kikk på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2013 Når jeg tenker meg om så har jeg forresten reparert flere gamle caddyer på jobb som har ledningsbrudd i div ledninger i motorledningsnettet. Disse finner man alltid på samme sted nede foran batteriet der ledningsnettet inni det "røret". Prøv å ta ut ledningene av dette røret og fjern teip osv og se nøye på ledningene. De pleier å ligge å gnage i selve røret slik at de får sånn spor i seg og gjerne ligger å har kontakt med andre ledninger. Er ikke alltid det kommer opp feil på diagnosen, men har vært i orden etter å ha fiksa 5-6 ledninger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 18, 2013 Har sjekket ledninger nå, alt ser helt og greit ut. Får feil på camshaft position sensor g40. no signal. den kommer igjen hele tiden. Har byttet denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 18, 2013 g40 har jeg også byttet en del av på disse. Så det er nok en svakhet. Ofte kommer det opp feil på den også er det gjerne ledningen der jeg forklarte, men hvis det ser greit ut så burde det bli bra nå da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 18, 2013 Gikk over ledningene veldig nøye helt i fra sensoren frem til hjernen og da fant jeg ett brudd, fikset det og alt ble i orden:) Tusen takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 19, 2013 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 19, 2013 Mer problemer:/ Fikk en feilkode til på motor "18057 Powertrain hidden bus, missing message from abs controller" har byttet abs pumpa uten hell. Har motorlampe, airbaglampe, rattlampe, abs/esp lampe som lyser i dashen. Kommer ikke inn på noen av delene med vagcom:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 19, 2013 Har du tullet med noe sikringer ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 19, 2013 Nei, skal ikke ha gjort det. bare sjekket at alle er hele og satt de tilbake der de satt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 19, 2013 Hm. Men funka bilen ok også kom denne feilen opp ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 19, 2013 Nei, den har vært helt siden jeg kjøpte bilen kolisjonsskadet. Men den ble litt nedprioritert før jeg fikk ordnet at bilen gikk ordentlig. Trodde igrunn det bare var og bytte abs modulen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 19, 2013 Aha skjønner. Fikk du kodet opp nye abs modulen da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 19, 2013 Nei. Har en registrert vcds lite. får jeg gjort det med den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 19, 2013 Det vet jeg ikke. Kjenner kun til vas/odis.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 19, 2013 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18057/P1649/005705 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 7, 2013 Løst! Var så basalt som et manglende jordingspunkt! Takker for råd og tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...