fjerning og blending av lister på Passat 3BG

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en Passat 3BG jeg tenker å fjerne og blende listene på (helt rundt) Noen som har gjort dette, evt kjennskap til tilsvarende prosjekter.

 

Ser for meg at fronten blir noe slikt ut (vil beholde original grill og nedre riller)

 

picture_15962.jpg

 

Da fjerne listene og fylle igjen linjen som går nedover fra lyktene

 

Sidene vil bli noe tilsvarende slik (vet det er en Bora)

 

167_0.jpg

 

Bak fjernes og blendes listene, samt en lille kanten til nedre del av fangeren fjernes også.

 

 

Noen inputs på dette evt noen skillsa photoshoppere som kan illustrere hvordan det vil bli? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det utført;

 

Før

 

20130701_203725.jpg

 

20130701_203701.jpg

 

 

Etter (ikke vasket):

 

2013-09-19150801.jpg

 

2013-09-19150740.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble veldig bra og det er en veldig pen bil du har.

 

Jeg tok litt sånnt arbeid på min 2000mod 3b for 7-8 år siden da den ble hel lakket. Jeg husker en nederlandsk passat som het "Baleo" (oppkalt etter eier og skaper) avbildet i et tysk VW-magasin. Den var uten lister, emblemer og rails + veldig lav og noen svære hjul, den likte jeg veldig godt. Jeg tok ikke bort rails men lakket de lik bilen på min (blå/lilla perlemor). Jeg angret på at jeg ikke plukket de også av før lakk, det blir veldig tøft.

 

Jeg anbefaler deg og fjerne, VW merke bak, rails på taket, de øvre sidelister på dørene. Og siden du nå har facelift speiler med blink integrert, hadde jeg sveist igjen side blinker hull i skjerm også.

 

Ble veldig bra med plastidip på crome-listene rundt vinduene:glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! :) Veldig fornøyd med resultatet, imponert over hvor bra og naturlig det ser ut.

 

Railsene tror jeg at jeg beholder (av praktiske og salgs-messige årsaker), men tror det blir plastidip på dem også. VW merket bak og skjermene foran blir neste sommers karosseri-/lakkprosjekt, men ligger en plan på det. Listene på døren var planlagt denne gang, men fikk høre at det ble litt rart, så droppet det denne gang, men har ikke helt slått det fra meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig, veldig lekkert. Husker Speed-Tech solgte ferdig cleana fangere til G4 i sin tid (Ingo Noak har de ennå) og har lenge tenkt på at dette burde noen gjøre med en 3B og/eller 3BG. For å ha satt prikken over i'en kunne du kanskje med fordel ha brukt hekkskjørtet for biler med ryggesensorer, siden dette har litt mindre såpestykke-fasong (som blir veldig tydlig når overflata blir så glatt). Og når du har samla nok steinsprut til at du skal male frontfangeren så er dette en gyllen anledning til å cleane spaltene mellom stykket mellom hoved- og sidegrillene og frontleppa/selve fangeren. For øvrig er det gledelig å se at du har grill med emblem: ja :.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.