#1 Skrevet April 12, 2013 Hei. Har en VW passat 2001 1,9 TDI automat. Problemet er: Var ute å kjørte i stad så skulle jeg rygge inn i gårdsplassen og i det jeg satt bilen i revers så smalt det i kassa. Så skulle jeg sette den i Drive å kjøre på butikken men flyttet det seg omtrent ikke, først når bilen kom opp i 2000 omdr. drar den avgårde. som å starte på en høyere gir. Så skjønte at dette ikke funket så rygget den tilbake å parkerte den. Kjørte en diagnose på den å fikk feilkode: 17090: Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal: P0706 Hva gjør den og hvor sitter den? Evt om noen andre har vært borte i dette og veit hva som må gjøres? Mvh. Aleksander 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2013 Har en bekjent som har samme feilkode på sin A4 b6 1,8t tip. Har søkt litt på google på dette og ser at det går igjen med at TCM må byttes, kostbart. Han med A4'n hadde hatt den inne på Møller, de hadde snakket om en del som kom på 20.000,- (jeg forstod det slik at dette var total sum, dvs inkl arbeid) Ross Tech sier dette om 17090 17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal Possible Causes Failed Multi-Function Transmission Range Switch (F125) Wiring harness issue between F125 and TCM Failed TCM Shifter cable incorrectly adjusted Possible Solutions Inspect wiring harness between F125 and TCM, repair as needed Replace Multi-Function Transmission Range Switch (F125) Replace TCM Check shifter cable adjustment Check Measuring Blocks for F125 readings Special Notes When found in the VW Passat (3B), the Multi-Function Transmission Range Switch (F125) is adjustable, make sure it is set correctly as per repair manual. When found in the Audi models with CVT (Continuously Variable Transmission), the Multi-Function Transmission Range Switch (F125) is part of the Mechatronic unit and cannot be replaced separately. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...