#1 Skrevet April 12, 2013 Det rister og vibrerer når jeg gir gass fra lav fart/stille. Vet pluggene er på tide å skifte ut, men kan dette komme fra mellomakselen? Blir mindre vibrasjon etter som farta øker. På eldre BMW'er så har den "hardy" koblingen en tendens til å bli slitt å deretter skape vibrasjoner... Er det slikt på min? Det er også en liten vibrasjon som kommer og går med jevne intervaller under kjøring mellom 60 og 70km/t. Har prøvd å gire med, men samme vibrasjon... Det "basser" liksom i bilen.... av og på med 2 sekunders intervaller... Trond 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2013 Tenkte på mellomakselen før jeg leste det du skrev, er det ikke den det er noen shims og noe greier som er verdt å sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2013 Prøv plugger, kapper og til nød coiler/drivermoduler før du plukker på mellomaksel, og motorbrems i høyt turtall bør teoretisk gi 'samme' vibrasjon hvis det er mellomaksel. Kast i hjul? Hadde lenge feil på en sylinder som ga samme problem som du beskriver, med ny topp (brent ventil=tenningsfusk) var problemet HELT borte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2013 Er det dobbelmassesvinghjul på denne? Kunne vært det f.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2013 Ja, men de lager sjeldent vibrasjoner. Følger vibrasjonen turtall og ikke fart, er det større sjanse for at det er drivverk, men det er ofte at resonanser i drivverket kun kommer frem ved at motoren er årsaken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2013 Mistenker som sagt pluggene.... Begynner med de. Dekk/felger er helt nytt, men skal sjekke over balanseringer. Takker for innspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 15, 2013 Vibrasjonene kommer og går, så tror kanskje ikke det er drivverk... Det er verre når motor er kald eller har stått ei stund på tomgang. Mye som tyder på tenningsproblemer. Bruker 034 sitt coilsett, så tviler på det er problemet... Men plugger skal byttes!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 15, 2013 Hvilke plugger burde jeg gå for? Originale eller er det noe annet som anbefales? Motoren er foreløping bare chippet, men kommer til å trimmes ytterligere om kort tid... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 15, 2013 Etter å ha lest så er det originale som duger best på disse, både originale og trimma Jeg kjører med originale plugger med gt3071r oppsett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 15, 2013 hva er betegnelsen på de originale da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 15, 2013 Vibrasjonene kommer og går, så tror kanskje ikke det er drivverk... Det er verre når motor er kald eller har stått ei stund på tomgang.Mye som tyder på tenningsproblemer. Bruker 034 sitt coilsett, så tviler på det er problemet... Men plugger skal byttes!! Pluggene heter F5DP0R. Er ofte billigere å bare handle hos Gumpen, men du kan jo sjekke litt. Angående coilsettet til 034 så hadde jeg det samme og jeg fikk problemer med det. Fikk samme symptomer som du nevner bare litt verre. Da var det en av coilene som takka for seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 16, 2013 Er på jobb i Molde for tiden... Har sendt mail til Møller, men har ikke fått svar enda. Har derimot fått svar fra Bilextra her i Molde, og de tilbyr 5stk PK22PR8 densoplugg for 995,-. Er dette noe å gå for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 16, 2013 Er på jobb i Molde for tiden... Har sendt mail til Møller, men har ikke fått svar enda.Har derimot fått svar fra Bilextra her i Molde, og de tilbyr 5stk PK22PR8 densoplugg for 995,-. Er dette noe å gå for? Disse bilene er kresne. Kjør på med orginalplugger du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 16, 2013 Enig, og hvis du har tid til å vente og trenger litt andre tenningsdeler og knask : http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=qxb0ogbprj45fmyermsw5pqc&makeid=800002@Audi&modelid=1009370@S6%20TURBO&year=1995&cid=25@Ignition%20Parts&gid=7212@Spark%20Plug 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 16, 2013 Kjøpte originale plugger på Hellanor, og fikk de for 1024,- Nå sviver den som en drøm!! Starter også mye lettere!!! De gamle var nok modne for utskiftning som antatt... Men nå har jeg punktert, og reservehjulet er mindre enn resten av hjula (3cm mindre på diameter). Tar diffene skade av småkjøring i påvente av nytt dekk? Er det noen form for diffbrems bak på disse? hva med senterdiff? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 16, 2013 S6 har EDL, dvs. den bremser et hjul dersom det er 'stor nok' differanse på hastighet. Har du stor nok differanse mellom hastighet foran og bak og gir på litt, vil quattroen (les: torsendiffen i senter) knurre som når du svinger, men hva du legger i 'småkjøring' er selvfølgelig relativt. Pen kjøring med lett gassfot går sikkert greit, der er langkjøring som i såfall knekker den. Er du i tvil, pumper du opp reserven max, og slipper ut litt av de andre den lille stunden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 16, 2013 Har allrede pumpet opp reserven til bristepunktet Tørr ikke slippe ut lufta på 30 profil... er jo ikke gummi igjen da!! Skal prøve å få tak på nytt dekk i morra i påvente av det nye... Like greit å bytte til en lik dimensjon slik at det ikke byr på problemer neste gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...