#1 Skrevet April 12, 2013 Har en audi a6 2.5 tdi automat som har problemer med tiptronic kassa. får ikke giret bilen med og velge gir og den slurer veldig. Får opp følgene feil på vagcom: -18265 load signal error message from ECU. -18258 powertrain hidden bus missing message from ECU, intermittent Bilen har bare gått 150 000 og den hadde service på kassa ved 120 000km så syntes det er rart hvis den skal være gåen?? Er også en feil med abs pumpa(var noen som mente at det kunne ha innvirkning på motor/gir) Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2013 Trenger fortsatt hjelp, men en liten update. Fikk byttet ABS pumpa så den er grei. Men sliter fortsatt med at gearkassa går i nødmodus. Har byttet hjerne , og da ble den et snev bedre. før gikk den i nødmodus igjen med en gang man startet bilen etter sletting av feilkoder. Nå kan man starte og ta i gang men etter 100 meter eller når kassa girer så går den over i nødmodus og det lyser som alle girene er valgt. Hjernen jeg kjøpte på et huggeri hadde identisk Bosh nr, men audi nr på den gamle hjernen sluttet på 156 B men på den nye slutter det på 156 BL. kan det være dette som er problemet nå? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2013 Trodde du måtte ha samme nr på hjernen ? at girindikator lyser tyder på defekt TCM,eller dårlig kontakt der. Spør sikkert dumt men du har sjekket sikringer også ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2013 Fikk bekreftet fra møller nå at nr på TCM var greit. Ble jo en lite forbedring med den nye, selv om bilen fortsatt er ubruklig. Kan det være den multifunksjonsbryteren som kødder i tillegg? Det er ikke gjemt unna noen sikringer på ett lurt sted? finner bare de som er på enden på dashbordet Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 30, 2013 multifunksjonsbryter kan kødde ja, hørt det fra andre. er vel F125 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 30, 2013 Det er en del tette sammenhenger i elektronikken på disse. Feks kan defekt LMM gjøre at den hugger i gir, og brudd/kortslutning i kabler til bakluke kan gi nødmodus. Multifunksjonsbryter er ikke en uvanlig feil på en rekke av automatene. Jeg ville uansett også forsikret meg om at den hadde nok olje og at filteret ikke var tett, før jeg gjorde for mange ytterligere feilsøk. Til info så fungerer slike kasser utmerket i minst ett år med Biltema-automatolje (garanterer dog ikke for langtidseffektene), i tilfelle du vil redusere påkosten litt til slikt forsøk, dersom det skulle vise seg at hele kassa er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2013 Har sett litt i måler blokker på vag com, og det ser ut til at multifunksjonsbryteren fungerer som den skal. Noen som hvet hva slags verdier som skal være i de forskjellige måle blokkene på girkassa hvis alt er i orden, så kan jeg få sjekket det:) Eventuelt så prøver jeg meg med biltema ATF olje i morgen og ser om det blir noe forskjell da:) Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 2, 2013 La merke til når jeg kjørte Control mudule finder med vcds at alle moduler har en soft code og vsc code bortsett fra TCM, det står det bare 00000 på begge feltene. Kan dette være problemet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 3, 2013 Les ut fra den gamle og kod den nye enheten, har en lignende feil på en abs Controller som jeg skal prøve å kode i kveld. Disse kodene er vel spesifikke for din bil så mulig det kan bli bra nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 3, 2013 prøvde og sette i den gamle TCM og kjørte control module finder igjen, men det står bare 00000 på kodene på den også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 3, 2013 Ikke noe hell med koding hos meg heller, får ikke logget inn på controlleren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 4, 2013 Er denne karen inne på noe: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2060033 Det han skriver om at TCM og ABS har samme feil kode (load singnal error) og at det kan komme fra ECU som for feil verdier fra motor problemer. Jeg har også feilkode på g80 needle lift sensor og g42 intake air temp sensor. Kan dette gjøre så girkassa går i nødmodus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...