Montering / plassering av baktrykk og EGT sensor

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt en eksos baktrykksmåler og en EGT måler som jeg skal montere før turbin, men er ikke så gira på å demontere støpejernsmanifolden og feste de der..

Kan jeg montere de i selve eksoshuset? Det er av rustfritt og er mye enklere å jobbe med..

Tenker da på om de skal plasseres en viss lengde unna turbin osv?

(skal såklart demontere det først ;)

Har også lyst til å plassere sånn som på bildet, men har lest at de skal stå midt i.

Skal man plassere de rett etter hverandre, eller er det ikke så farlig?

ae_zps4ecb3f3c.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fint sette dem i eksoshuset også ja, mye OEM turboer med den løsningen. Sett dem rett etter flensen inn på turbonhuset. Bakrykksmåleren er det ikke så nøye hvor står men tuppen av EGT proben bør stå midt i eksosflow for å måle mest mulig nøyaktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fint sette dem i eksoshuset også ja, mye OEM turboer med den løsningen. Sett dem rett etter flensen inn på turbonhuset. Bakrykksmåleren er det ikke så nøye hvor står men tuppen av EGT proben bør stå midt i eksosflow for å måle mest mulig nøyaktig.

supert, takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til andre som eventuelt lurer på dette, jeg monterte den slik :

4302DEBC-753B-42B5-830D-4D8DF89767A7-359

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.