1,8t AEB går tregt ned på turtall

Anbefalte innlegg

Har en audi a4 96 1,8tq AEB. Den går tregt ned på turtall ved kjøring og ved opprusing. Min første 1,8t, men skal det være sånn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reagerte på det samme i førsten (a6 1.8 tq awt motor), du blir vant til det. Hvorfor det er slik kunne være interresant å vite. Er elektromotor på gass spjeldet, kanskje det er en treghet i den eller at den er programmert slik for å holde turtallet oppe til girskift eller for å hindre for stort vacum i motoren som kan føre til oljeforbruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, blitt litt vant til det men er småirriterende! På min motor er det ikke elektromotor på gasspjeldet da det er gasswire. Mistenker at gasswiren er synderen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du vel en tomgangsmotor og en tomgangsskrue. Sjekk først at slangene føre og etter tomgangsmotor er hele. Sjekk alle slanger inn på innsuget. Hvis alle slanger er hele kan du prøve å klemme igjen slangen fra tomgangsregulatoren. Da skal tomgangen synke, men motoren skal ikke stoppe. Hvis tomgangen ikke synker kan det tyde på vakum lekkasje eller at tomgangsskruen er feiljustert. Du kan også prøve å smøre opp/ rense tomgangsmotoren. Sjekk også at gasswire er slakk, kan være at tomgangsmotor er ødelagt og at noen har strammet gasswiren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEB er gjerne sånn bare. Min ble betraktelig bedre etter chip, og helt bra etter hiddensprut :)

Vannvittig irriterende, høres jo ut som en gammel gubbe som kjører. 2.7 er også ganske ille, noen av dem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har ikke dette også med å gjøre at mange biler med 1.8t har dobbeltmasse svinghjul? Dermed er det en treghet der også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.