Anbefalte innlegg

Hei!!

Var da ute og kjørde litt "rally" opp ein fjellveg. på veg ned denne vegen lot eg bilen gå ganske høgt på turtal ned igjen.

Dette resulterte da i att når eg skulle clutch'e før ein sving reagerte ikkje clutchen og den var mot normalen tung på pedalen.: bh :

Ikkje lengesida eg bytte clutch plate på bilen, og i det siste har eg lagt merke til ein slags "rumling" fra girkasse sida av bilen når eg ikkje har trødd inn pedalen.

Lurte på om dette kan komme av eit sviktande utløser lager eller om det er lager havari i kassa?: klø :

Er ein Golf Mk3 Gti 8v med 020 kasse meina eg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som samme symptomene jeg hadde når svinghjulsboltene løsnet på g60en... kunne cluche normalt avogtil, men ikke alltid...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan faktisk hende, bytta svinghjul og. men trur ikkje eg skal skjekke om clutchen virka av og til, i tilfelle 1 gir da går nedenom og under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville plukka driten ut å sjekka, jeg endte uten gjenger til boltene i veiva, og måtte bytte veiv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

So ingen sjangs for utløser lager? Jævli surt og plukke ut alt igjen etter berre 3-4 måner!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utløserlager kan ha løsnet, da vil du ikke kunne løse ut og du vil ha ulyder.

Et dårlig utløserlager som står på plassen sin vil fungere greit en stund med bare ulyder...

Men uansett må du plukke det fra hverandre igen og for å slippe skadene jeg hadde ville jeg ikke kjørt en meter før det er ordnet...

At det er surt å plukke det ut etter noen mnd er sikkert, enda surere er det å plukke av kassen, og cluch og svinghjul bare faller rett i bakken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikkje laga til kikhull på sida av kassa for utløserlageret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokon som veit om de er mulig og kun få ut girkassa uten og dra ut heile motoren? har prøvd de meste no men vil ikkje ut samme f...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kunne få ut kassa uten å ta ut motor ja. Gjort det 2 ganger selv. Men ja, er ikke enkelt. Du må på en måte dra den litt ut, vri den. litt til ut osv. Husker ikke helt, er tross alt 9 år siden jeg gjorde dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukka idag ut bare girkassen fra en passat, men hadde nok vert lettere å plukke ut hele motor og gir...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jobben gjort, og det viste seg faktisk å vere en bolt til "veiva". Vart stramma og vel so det denne gangen! kjørt 500km no og ingen problem, men storler ikkje på heynes sin feste "trykk" lenger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.