audi s6 2.2tq bremse problem.

Anbefalte innlegg

hentet meg ny bil s6 i går.. da vi skulle kjøre fra dyrøya der jeg hentent bilen så måtte jeg bråbremse pga en tulling som bråstoppet...

da hørtes jeg"PANG" og kom da ulyder fra venstre side foran. så vi måtte kjøre et lite stykke til tromsø uten og bremse da.

men saken er;

når jeg ruller fremover så går caliper frem og, pluss at den skraper i skiven. ikke normalt!

så jeg lurer på hvordan skruer som kan ha knekt? vil tro at det er oppe siden den beveger seg "nedover" når ruller forover?

skal få tatt opp og sett på det snarest da det umulig kan være noe bra å kjøre med.

lurte bare på om det er noen typiske greier at boltene knekker?eller kan det være andre ting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et er ikkje normalt nei, men det som få er klar over er at boltane som held bremsene er som oftes 10-9 kvalitet, samme som opphengskule bolter etc. Setter du inn ein vanlig bolt av 8-8 kvalitet så kan dette skje. Men sefølgelig kan det skje med lause bolter/slitte bolter også, men ytterst skjelden.

Enten er det boltene som holder heile calipperen (mest sansynlig) eller så er det bolter til glidere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. så i det siste tilfelle blir det ny caliper da? eller kun rep sett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første bud er å skru av hjulet å sjå kva som feiler, tipper at du treng nye skrua, det burde du jo ha gjort der og då det skedde, om du kjøyre med det kan i beste fall calipper dette av og gjere so du har null bremser forutenom handbrekk, men den kan og bli med rundt eit par runder og traspe både nav og felg og bremseskiver i tillegg til at du rissikerer å låse hjule og kresje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ene bolten var borte. var også lite med gjenger så må muligens bytte fjærbein.

er midlertidig fikset med loctite å ny skrue!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.