#1 Skrevet April 16, 2013 Hei! Veit det er mange tråder på akkurat dette, men har ikkje funne noe med akkurat desse symptomene, og da eg skal ut på litt lengre tur imorgen haster det litt. Eg har altså en 1994 Audi 80 2.3 der motoren ikkje går helt som den skal. I turtallsområdet ca 2000-4000rpm går motoren helt fint. Kjem den under 2000rpm, og eg gir gass er det litt risting, kan nesten virke som en sylinder kutter, men funker fint med en gang den kjem over 2000 igjen. Og når eg prøver å dra den ut på gir drar den bra opp til 4000rpm, men derfra slutter draget. Går videre oppover, men med langt fra samme kraft som opp til 4000. I tillegg hadde eg problemer med å få start på den etter att den hadde stått i ro et par dager. Måtte kinne lenge, og det var heile tida livstegn, men ikkje nok til at den fyrte. Tilslutt måtte eg til med startkabler og da starta den. Til vanlig når den har stått under eit døgn starter den med en gang, den går da først opp til ca 2000rpm før den går ned på 800-1000rpm(litt ujevn tomgang). Er det noen som kjenner igjen akkurat desse symptomene og kan fortelle hvor eg bør begynde med feilsøking/nye deler? En ting har eg funne ut, det er at den slangen med diameter ca 5cm som går fra luftfilterboksen og inn under innsuget er av. Kan det vere denne som er årsaken til all fuskinga? Har ikkje fått tak i ny enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2013 Det er normalt at turtall stiger til ~2000 omdr ved oppstart på kald motor, for så å raskt falle til ~1000 omdr. Tipper motor suger falskluft og derfor er starttreg. Når motor går vil den få for lite bensin, noe som blir kompansert av lambda, helt til du gir full gass. Tipper det er derfor den er nokså død over 4000 omdr. Sjekk også temp-giver til ECU, den minste på oversiden av vannflensen framme på toppen. Denne skal ha ca 250 Ω ved 90 grader og 2,5 kΩ ved 20 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2013 Den er grei, takker En annen ting, kan noen fortelle meg kor eg finner den kvite oljetrykksbryteren? Finner oljetrykksgiveren og den brune oljetrykksbryteren som står under denne, men kan ikkje finne den kvite. Er en NG motor så vidt eg vet. - - - Updated - - - Den er grei, takker En annen ting, kan noen fortelle meg kor eg finner den kvite oljetrykksbryteren? Finner oljetrykksgiveren og den brune oljetrykksbryteren som står under denne, men kan ikkje finne den kvite. Er en NG motor så vidt eg vet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2013 Du har ikke hvit trykkbryter da denne er integrert i giveren. Er to uttak på giveren, er det ikke? Ett for 0-7 bar og ett til varsellampe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2013 Ok, da er eg med! To uttak på giver ja, trudde denne kun gikk til måleren inne i bilen Oljelampe kommer på over 2100rpm, men viser trykk i bilen så da er det vel den brune som må byttes da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2013 Ja, er nok den brune som er defekt. Hvit sjalter på 1.8 bar og er åpen helt til trykket er over 1.8 bar, slik skal den brune også fungere, mål din for å være sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...