Audi s6 2.2T ombygget fra automat til manuel starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei

har en audi s6 2.2T 1997 model som jeg har bygd om fra automat til manuel, nå starter den ikke etter ombygginga, har satt inn manuel hjerne i bilen og tatt ut automathjernen, bilen står i "park" nå så nøkkelen går ut og alt. det som skjer når jeg vrir om tenninga er at det ikke klikker i noen reler eller noe utlsag fra starteren.

har prøvd å bruke den ombyggings tråden som er på forumet men jeg har ikke de samme ledningene i den kontakta dem pleier å koble sammen noen ledninger, men om dette skulle være problemetet at jeg ikke har fått kotsluta ledningene sånn at bilen tror den er i park. vil det være samme symtoner sånn som jeg har nå¨eller vil starteren gå rundt? men ikke vil starte?

har ikke tilgang til Vag.con så har ikke sjekket feilkoder enda.

noen som har noen god forlsag til hva det kan være?

takk for svar =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har satt inn manuel hjerne i bilen og tatt ut automathjernen, bilen står i "park" nå så nøkkelen går ut og alt. det som skjer når jeg vrir om tenninga er at det ikke klikker i noen reler eller noe utlsag fra starteren.

har prøvd å bruke den ombyggings tråden som er på forumet men jeg har ikke de samme ledningene i den kontakta dem pleier å koble sammen noen ledninger, men om dette skulle være problemetet at jeg ikke har fått kotsluta ledningene sånn at bilen tror den er i park. vil det være samme symtoner sånn som jeg har nå¨eller vil starteren gå rundt? men ikke vil starte?

Hvorfor har du satt inn manuell hjerne?

At du får ut nøkkelen betyr bare at vaieren fra automatspaken og opp til tenningslåsen står i "park", men det betyr ikke at elektronikken står i "park/fri" slik at starteren skal kunne slå inn.

Ombyggingstråden i DIY-delen dekker vel S4 så når du har S6 er det muligens andre farger på ledningsnettet. Det er fortsatt to kabler som må sluttes for at starteren skal fungere.

Men spørsmålet er hvordan dette vil fungere på en mauell hjerne.

Jeg ville satt tilbake automathjernen og funnet ut hvilke to kabler som skal kortsluttes. Kan finnes ut av via et kbolingsskjema eller måling av kontakt i multifunksjonsbryter på automaten når den står i park og fri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok hmm, stemmer problemet er at jeg ikke har den hjernen til motoren (for automat) men jeg har den hjernen som står ovenfor motorhjernen, er det den du mener jeg skal prøve å sette inn igjen?

åssen skal jeg måle meg frem til hvem ledninger som skal kobles sammen?

takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor du skiftet ut den motorstyringen som satt der i utgangspunktet. Det kan være variasjoner i ledningsnettet som gjør at manuell hjerne aldri vil fungere rett inn i automatbil selv om du kobler ledninger for å lure kablene fra automaten til å tro at den står i fri.

Det kan også hende at automathjernen også må stå i.

Det er to pinner som skal ha null motstand mellom seg kun når girvelger står i fri og park, bare å svitche mellom alle step på girspaken på automaten og finne de to med sluttet krets kun i fri og park.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta en leding og sette den rett på innslaget til starter og gi den 12v for å se om bilen starter. Gjør den det, kan du legge ledningen direkte fra tenningsbryter. Hvis du ikke har chippet ecu, så kan det nok tenkes at startsperren må kodes om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skifta den ut fordi jeg trodde at da ville motoren ikke tro at det var automat igjen også skal det være en større chip på den nye hjernen

Arild: ja tenkte jeg skulle prøve det også, da mener du bare å ta en ledning fra starteren og rett på + eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, bare å hente +12v fra batteri eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok skal prøve det når jeg har tid =)

takk for hjelp =)

oppdatere når jeg har fått prøvd dette =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.