#1 Skrevet April 16, 2013 Har nylig byttet fjørbeinslagre, både lageret og gummibraketten oppå, på en audi a6. fungerte helt fint fram til eg måtte ta det ned når skulle skifta hjullagre No knirker det voldsomt - høres ut som gummi mot gummi - men alt e montert slik d var Noen tips til hva d kan vær ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2013 Ikke så enkelt som tørr støtdemper-stang? Spray med silikonspray eller lignende. Hvis ikke det hjelper er det vel demontering og smøring som trengs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2013 kan vær noe slikt ja, får prøve men d e bare på ene siden så derfor litt merkelig, kan ikke være mulig at eg har strammet for hardt ? for se på d i dag ette jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2013 Er det mulitlink (tror vel egentlig du har en C4..) så husk at mange av boltene skal strammes med bilen stående på hjulene.. Silikonspray synes jeg også høres ut som et bra tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2013 Har no smørt alt av gummidetaljer som er bevegelig men fremdeles knirking - fant ut når eg låg under bilen og dreide på rattet hørte eg at knirkingen kommer fra mansjetten inne på styresnekken, når eg holder på mansjetten så forsvinner lyden. må eg skifta mansjetten eller kan eg opne opp å smøra ? E svært trangt å holde på, noen som har vert ute for samme problem ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2013 Er vel leddet inni mansjetten som knirker? Kan løsne den og forsøke å smøre inni. Usikker på hvilket smøremiddel, men fett/grease ala samme type som er til drivknuter vil jeg tro skulle gjøre susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2013 Går fortsatt ut fra at det er C4 du snakker om.. Ah.. Ja, den knirken har jeg også hatt!! Holdt på å gå fra vettet, til jeg løsnet alt og knirken fortsatt var tilstede så jeg fant stedet! Det er ikke ledd inni der, det er bare tannstanga som tørker ut litt og gnikker mot nylonforingene inni der. Min mansjett var revnet litt bak festet til stagene, så jeg lappet og fylte med riktig fett når jeg hadde av toppen litt senere. Fettet er noe liknende det som brukes i bremser, koster ikke stort på Møller. (står angitt på tegningen til tannstanga i ETKA) Ikke bruk annet fett, da ryker pakningene!!!!! Det er som du sier temmelig trangt, så det kan være litt vanskelig å komme til, men slett ikke umulig. Hadde kanskje vurdert å skru av selve holderen til styrestagene, den sitter med to bolter og mansjetten har to hull der du kan fylle inn i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 23, 2013 (endret) Ja dette er en c4, hmm svært nyttig hjelp her - takk for det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...